Mandel skrev 2020-04-30 13:33:13 följande:
Fast vill 40-åriga kvinnor ha en mager man?
Har en killkompis som bantade ned sig och blev riktigt mager så till slut sa jag till honom att de flesta kvinnor i vår ålder eller att i alla fall jag inte vill ha en karl som ser ut som en pubertetsfjortis i kroppen.
Han var normalviktig och såg bra innan och blev bara mager, gammal och rynkig liksom. Ser minst 10 år äldre ut nu!
Jag gillar inte övervikt vare sig på mig själv eller på en partner, men det får inte bli så att det är jag som har både det psykiska och fysiska övertaget! Råkar vara tämligen vältränad/stark... Är bland annat galen mtb-cyklist
Har problem med min dominanta sida redan innan så när jag är på dejt med en mager man så blir det bara så jobbigt när det enda jag tänker på är att jag klår honom lätt i armbrytning. Eller att det är jag som får kasta mig in i slagsmål med björnarna i skogen för han blir livrädd och klättrar upp i ett träd
Jag har aldrig bantat. Har alltid varit smal.
Jo, jag tror att de tjejer som jag har dejtat som inte har visat sig vara smala har varit besvärade över att jag är smal. Dom känner väl sig stora och klumpiga kanske.
Nu attraheras ju jag av kvinnor med lägre BMI än mig så då kommer jag fortfarande vara större och starkare än henne.
Men annars har du nog rätt. Kvinnor är inte lika mycket för smala män som män är för smala kvinnor. Just pga dominans faktorn.
Förövrigt är de flesta män starkare än kvinnor även om de är smala. Du kanske tror att du skulle klä honom lätt i armbrytning men det kan du nog glömma. Män har så mycket starkare överkropp än kvinnor.