Inlägg från: Anonym (Varför? *Trött*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:30:40 följande:

Hur många män över 25 år träffar du som är underviktiga? Det handlar ju inte om att kvinnor efter 25 år inte tar hand om sig utan att de flesta vuxna är normalviktiga. Även att ämnesomsättningen saktar ner över åren. 

Över 50% av vuxna är tvärtom överviktiga. Smala är ett utdöende släkte. Kolla på gamla filmer eller bilder från stränder på -70 . Då var smala vanliga människor vanligt. Idag är det ovanligt med smala människor.

Helt enkelt för att folk är för lata idag . Äter för mycket och dåligt.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:53:47 följande:

Jo jag håller med och förstår vad du säger. Har läst att genomsnittspersonen i Sverige vägde 5 kg mindre på femtiotalet. Att hitta underviktiga vuxna i 30-årsåldern idag är svårt. Själv hade jag BMI på 21 när jag träffade min man, då var jag runt 30. Nu har det glidit upp till 22 men jag är fortfarande normalviktig. Min man har däremot ett BMI som en överviktig, trots att han inte alls är det utan är muskulös. Så BMI och vikt säger inte heller allt om hur en persons kropp ser ut. Vad har du själv för BMI?

Sant att för män som bygger muskler så kan man inte lita på BMI.

Jag har alltid legat kring 19,5 i BMI. Men sen jag började gymma för 4 år sen har mitt BMI ökat till 21,5
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:53:47 följande:

Jo jag håller med och förstår vad du säger. Har läst att genomsnittspersonen i Sverige vägde 5 kg mindre på femtiotalet. Att hitta underviktiga vuxna i 30-årsåldern idag är svårt. Själv hade jag BMI på 21 när jag träffade min man, då var jag runt 30. Nu har det glidit upp till 22 men jag är fortfarande normalviktig. Min man har däremot ett BMI som en överviktig, trots att han inte alls är det utan är muskulös. Så BMI och vikt säger inte heller allt om hur en persons kropp ser ut. Vad har du själv för BMI?

Näe, det är inte lätt att hitta smala över 30 år. Tyvärr verkar även många unga vara överviktiga. Även om smala är vanligare bland unga.

Jag är dock för gammal för de flesta tjejer under 25 år. Då jag snart fyller 40.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 12:25:45 följande:
    Då tror jag att du måste vara supertydlig i vad du söker och öppen med det. Typ skriva att du själv tar hand om din kropp och gillar att gymma och hålla dig slim och söker någon likasinnad. Så går det nog att hitta någon efter ett tag.
    Jag har ju flera helkroppsbilder där jag löptränar och andra där man ser att jag är smal/vältränad.  
    Får ju mycket likes sen jag började träna.  Så tjejer är som sagt lika ytliga.  Men de flesta är som sagt mulliga/tjocka eller bor för långt ifrån. 
    Anonym (Lätt lösning) skrev 2020-04-30 12:42:58 följande:
    Fast att säga att du tränar och är fit är inte samma sak som att säga att du söker en smal vältränad tjej.

Det är väl bara att du skriver det så fattar ju tjejerna vad du är ute efter och slipper slösa tid på en dejt som inte leder någonstans.

Sen kan du ju lägga ner att det inte FINNS smala där du bor, för såvida du inte bor i en extremt liten håla långt borta från närmaste by/stad så finns det definitivt smala kvinnor överallt.
    Kan vara så att de inte behöver Tinder.   Smala tjejer får så mycket uppmärksamhet.  Många verkar hela tiden vara i förhållanden.
    Anonym (Lätt lösning) skrev 2020-04-30 13:08:42 följande:

Nej, det är dina egna fantasier. Smala singelkvinnor finns det gått om. Däremot blir nästan alla fetare i förhållanden. Gäller både kvinnor och män....

Om så är fallet är en partner inte bra för din hälsa. Eller så väljer man en partner som inte är bra för dig.

Kan också vara så att man inte bryr sig om att vara snygg för sin partner och har blivit för bekväm i förhållandet.
    Mandel skrev 2020-04-30 13:33:13 följande:

Fast vill 40-åriga kvinnor ha en mager man?

Har en killkompis som bantade ned sig och blev riktigt mager så till slut sa jag till honom att de flesta kvinnor i vår ålder eller att i alla fall jag inte vill ha en karl som ser ut som en pubertetsfjortis i kroppen.

Han var normalviktig och såg bra innan och blev bara mager, gammal och rynkig liksom. Ser minst 10 år äldre ut nu!

Jag gillar inte övervikt vare sig på mig själv eller på en partner, men det får inte bli så att det är jag som har både det psykiska och fysiska övertaget! Råkar vara tämligen vältränad/stark... Är bland annat galen mtb-cyklist

Har problem med min dominanta sida redan innan så när jag är på dejt med en mager man så blir det bara så jobbigt när det enda jag tänker på är att jag klår honom lätt i armbrytning. Eller att det är jag som får kasta mig in i slagsmål med björnarna i skogen för han blir livrädd och klättrar upp i ett träd

Jag har aldrig bantat. Har alltid varit smal.

Jo, jag tror att de tjejer som jag har dejtat som inte har visat sig vara smala har varit besvärade över att jag är smal. Dom känner väl sig stora och klumpiga kanske.

Nu attraheras ju jag av kvinnor med lägre BMI än mig så då kommer jag fortfarande vara större och starkare än henne.

Men annars har du nog rätt. Kvinnor är inte lika mycket för smala män som män är för smala kvinnor. Just pga dominans faktorn.

Förövrigt är de flesta män starkare än kvinnor även om de är smala. Du kanske tror att du skulle klä honom lätt i armbrytning men det kan du nog glömma. Män har så mycket starkare överkropp än kvinnor.
    Mandel skrev 2020-04-30 14:36:20 följande:

Nja.... En och annan karl har fått ge vika vid utmaningar på våra träningar. Även ledare på utbildningar

Ren bänkpress är jag värdelös, men får jag använda hela min kropp är jag svårslagen och får förvånade blickar av många då de förväntar sig att en normalviktig kontorsråtta ska vara klen. 

Då är du ovanligt stark för att vara kvinna då och mött ovanligt svaga män.

Jag är ingen stor kille(66 kg) men jag ser inga kvinnor på gymmet som lyfter mer än mig.

Jag tycker förövrigt inte det är attraktivt med mycket muskler på kvinnor. Smala tjejer med lite magrutor kan vara hett dock.
    Mandel skrev 2020-04-30 14:59:41 följande:

Som jag skrev så fixar jag med största sannolikhet inte bänkpress, men när jag får använda hela kroppen står jag stadigt. Vet hur jag ska använda muskler och vikt för att utnyttja det maximalt. 

Om jag inte haft urdåliga knän som hoppar ur led hade nog brottning varit något för mig

Vad är det för träningar där man får brottas med motsatta könet egentligen? :D

Vad är du ledare för ??

Ja , kvinnor kan ha starka lår absolut. Men är oftast betydligt svagare i överkroppen.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild