Svärmor kommer få oss att göra slut
Anonym (Jobbigsvärmor) skrev 2020-04-29 10:42:11 följande:
Absolut är han en del av problemet då han inte vill sätta ner foten (som sagt till stor del pga hennes tidigare spritproblem), men jag kan ändå förstå honom. Att han är rädd att hon ska börja dricka igen om han sätter ner foten och därmed förstöra resten av syskonens ?barndom? tror jag att han på sätt och vis har en poäng i då hon blir otroligt sårad när man säger ifrån och spriten är hennes tröst. Sen kan man ju aldrig förutspå vad som kommer hända, men jag kan också se scenariot framför mig. En mammagris är han liksom inte, HON ringer varje dag men han svarar sällan och dom träffas inte ofta. Vi träffas kanske varannan vecka (mest för att han vill träffa syskonen) och hon dyker inte upp här för tillfället eftersom jag satte ner foten för ett litet tag sedan och sa att hon inte behöver vara här om det inte duger, vilket brukar resultera i ungefär ett halvår då hon inte hälsar på här utan vi bara hälsar på hos henne. :)
Så vi har inte henne här hela tiden och det är inte ett problem dagligen, men jag tror det kommer bli värre när bebis kommer. Annars hade hon ju inte tyckt att det är så viktigt att vi bor så extremt nära henne?
Hon blir också väldigt ledsen när hon känner sig ?exkluderad? vilket hon tycker att hon blir om vi tex inte säger vilken husvisning vi ska på, därför försöker sambon uppdatera henne om såna saker så att han slipper hennes gnällande senare. Detta upplever jag dock som ett problem för vet hon vart vi ska befinna oss så kommer hon dyka upp där och säger man det i efterhand så ska det ältas sååå många gånger att jag tycker att det är bäst att säga så lite som möjligt till henne.
Men då tycker sambon att inte heller min familj ska få veta något- men dom är ju liksom normala människor så att berätta saker för dom är inte ett problem så jag förstår inte riktigt varför... han har ju liksom inte heller problem med min familj och vill gärna prata igenom saker med dom och ringer själv dom och frågar om råd med hus/bilar osv.. Men ja han tycker ändå det blir orättvist att han inte får berätta för sin mamma då helt enkelt..