• Wed 29 Apr 2020 10:45
    1810 visningar
    18 svar
    18
    1810

    Min sambo vill inte ha sex när jag är gravid

    Som ovanstående rubrik, någon som känner igen sig?

    Han tycker det känns konstigt att ha sex när bebis är i magen osv och jag har verkligen försökt acceptera det men jag känner mig fruktansvärt oattraktiv och blir mer ledsen över att det är såhär..

    vad kan man göra?

    Det händer väl någon gång varannan vecka kanske men det känns knappt värt när jag vet att han egentligen inte ?vill?..

  • Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex när jag är gravid
  • Wed 29 Apr 2020 11:03
    #1

    Jag tror att du måste försöka hantera det utan att koppla det till känslor som att du är avtändande osv.
    Det är en väldigt speciell situation för den som är gravid men även för den andre.
    Min man tyckte inte heller att det kändes bra att ha särskilt mycket sex när jag var gravid. Varken första eller andra gången
    Och då fick det vara så, det är ändå en begränsad tid av ens liv.
    Enda gångerna han faktiskt ge med sig har varit mot slutet. Jag har gått över tiden massor med båda barnen och vi försökte oss på att färdknäppa lite för att det skulle starta men det gjorde det såklart inte ändå..

  • Wed 29 Apr 2020 15:55
    #2
    +1

    Förstår att det känns jobbigt. Men samtidigt undrar jag varför du har sex med din man om du vet att han inte vill?

    Det är ju inte samtycke att han ?ger med sig?.

    Eller misstolkar jag?

  • Anonym (irrat­ionell­t)
    Wed 29 Apr 2020 16:45
    #3
    +1

    Jag vet att det är helt befängt och irrationellt, men tanken att ha sex med en gravid kvinna ger mig kräk-känslor. Under en graviditet så är kvinnan för mig inte en sexuell varelse utan en enbart den kommande bebisens kärl. Som sagt, jag vet att det är fel, men det är inget jag kan eller för den delen vill ändra på.

  • Anonym (Xxx)
    Wed 29 Apr 2020 17:25
    #4

    Jag och min man har inte haft sex sedan vecka 23 och jag är i vecka 31 nu och saknar det enormt mycket. När vi hade sex sist började jag blöda rätt mycket och han blev jätterädd. Har inte blött sedan dess men han vill inte, under några omständigheter, ha sex igen medans jag är gravid.

  • Anonym (Xxx)
    Wed 29 Apr 2020 17:25
    #5

    Jag och min man har inte haft sex sedan vecka 23 och jag är i vecka 31 nu och saknar det enormt mycket. När vi hade sex sist började jag blöda rätt mycket och han blev jätterädd. Har inte blött sedan dess men han vill inte, under några omständigheter, ha sex igen medans jag är gravid.

  • Thu 30 Apr 2020 07:20
    #6
    Lucia N skrev 2020-04-29 15:55:34 följande:

    Förstår att det känns jobbigt. Men samtidigt undrar jag varför du har sex med din man om du vet att han inte vill?

    Det är ju inte samtycke att han ?ger med sig?.

    Eller misstolkar jag?


    Ja alltså det är han som tar initiativet till sex när det väl händer så det är inte så att jag tvingar honom till det. Menar mer att det inte känns riktigt likadant som innan jag blev gravid. Vet att han innerst inne tycker att det känns märkligt med bebisen i magen men försöker att tänka bort det under tiden :)
  • Thu 30 Apr 2020 07:21
    #7
    Anonym (irrationellt) skrev 2020-04-29 16:45:49 följande:

    Jag vet att det är helt befängt och irrationellt, men tanken att ha sex med en gravid kvinna ger mig kräk-känslor. Under en graviditet så är kvinnan för mig inte en sexuell varelse utan en enbart den kommande bebisens kärl. Som sagt, jag vet att det är fel, men det är inget jag kan eller för den delen vill ändra på.


    Jo det är väl något man får försöka att förstå även fast det känns piss tråkigt när man hade behövt lite extra uppmuntran tom :)
  • Anonym (irrat­ionell­t)
    Thu 30 Apr 2020 09:33
    #8
    Sussiew skrev 2020-04-30 07:21:15 följande:
    Jo det är väl något man får försöka att förstå även fast det känns piss tråkigt när man hade behövt lite extra uppmuntran tom :)
    Tja, det är väl bara att minnas den känslan under de närmaste åren, när situationen är omvänd och mannen vill ha sex och du inte kan/vill. Det år ju så i långvariga relationen, man är inte alltid synkade. Så länge ni pratar med varandra, älskar varandra och respekterar varandra så kan ni överleva några månader utan sex.
  • Anonym (Farsa­)
    Thu 30 Apr 2020 09:42
    #9
    Sussiew skrev 2020-04-29 10:45:43 följande:

    Som ovanstående rubrik, någon som känner igen sig?

    Han tycker det känns konstigt att ha sex när bebis är i magen osv och jag har verkligen försökt acceptera det men jag känner mig fruktansvärt oattraktiv och blir mer ledsen över att det är såhär..

    vad kan man göra?

    Det händer väl någon gång varannan vecka kanske men det känns knappt värt när jag vet att han egentligen inte ?vill?..


    Jag kände precis samma som din sambo. Det var osmakligt att komma där med k*ken precis vid bebisen. "Hej, här kommer pappa" liksom. Usch.

    Men efter förlossningen (och återhämtandet) var jag lika sexgalen som vanligt igen.
  • Anonym (katt)
    Fri 1 May 2020 15:32
    #10
    +1

    Såklart man blir ledsen!  Ingen vill bli betraktad som enbart bebisbärare eller nåt himla kärl! Jag är fortfarande jag, kvinna, människa, livspartner, sextokig, och det tar jag för självklart att min partner ser mig som. Skulle han vara rädd för att jag får ont eller att det blöder är det ju en annan sak. Gör det ont, ens det minsta, har jag sagt till och så gör vi något annat. Båda har utmärkta händer, fingrar, tungor som går att använda. Det finns ju hur mycket kul som helst annat man kan göra, ifall problemet är magen, känslan av att bebisen ska bli klämd eller liksom ligger för nära, eller typ att nåt ska skadas. Min kille har tydligt visat att han tänder lika mycket på mig som vanligt, även om vi gör mer andra saker nu än samlag, som innan. Det är ju partnerns ansvar att visa det. Kan du visa mer att du vill? Ta initiativ, men till andra saker? Vad säger han när du frågar om det?

  • Little­Sunshi­ne84
    Fri 1 May 2020 17:04
    #11

    Samma här :) man får försöka tänka att det är en speciell situation under en begränsad tid. Han får visa dig uppskattning på annat vis!

  • Sat 2 May 2020 20:07
    #12
    Anonym (katt) skrev 2020-05-01 15:32:06 följande:

    Såklart man blir ledsen!  Ingen vill bli betraktad som enbart bebisbärare eller nåt himla kärl! Jag är fortfarande jag, kvinna, människa, livspartner, sextokig, och det tar jag för självklart att min partner ser mig som. Skulle han vara rädd för att jag får ont eller att det blöder är det ju en annan sak. Gör det ont, ens det minsta, har jag sagt till och så gör vi något annat. Båda har utmärkta händer, fingrar, tungor som går att använda. Det finns ju hur mycket kul som helst annat man kan göra, ifall problemet är magen, känslan av att bebisen ska bli klämd eller liksom ligger för nära, eller typ att nåt ska skadas. Min kille har tydligt visat att han tänder lika mycket på mig som vanligt, även om vi gör mer andra saker nu än samlag, som innan. Det är ju partnerns ansvar att visa det. Kan du visa mer att du vill? Ta initiativ, men till andra saker? Vad säger han när du frågar om det?


    Ja det har du helt rätt i!

    Har inte riktigt föreslagit det men ska testa, tack för tipset (:
  • Anonym (kapte­n)
    Tue 5 May 2020 03:11
    #13

    När min fru varit gravid har jag köpt sex istället. Ens sexuella preferenser ändras ju inte bara för att man ska få barn. En snygg tajt kropp är alltid bäst. 

    Men ni kan ju ha oralsex istället t.ex?

  • Anonym (Frida­)
    Tue 5 May 2020 07:48
    #14
    Anonym (kapten) skrev 2020-05-05 03:11:57 följande:

    När min fru varit gravid har jag köpt sex istället. Ens sexuella preferenser ändras ju inte bara för att man ska få barn. En snygg tajt kropp är alltid bäst. 

    Men ni kan ju ha oralsex istället t.ex?


    Menar du på fullaste allvar att du är otrogen när din partner är gravid? Fy fan vad respektlöst... Hoppas hon får reda på det å slänger ut dig... 
  • Anonym (kapte­n)
    Wed 6 May 2020 03:06
    #15
    Anonym (Frida) skrev 2020-05-05 07:48:58 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du är otrogen när din partner är gravid? Fy fan vad respektlöst... Hoppas hon får reda på det å slänger ut dig... 
    Nja jag räknar inte riktigt köpesex som otrohet. Det är ju inga känslor inblandat osv
  • Anonym (Frida­)
    Wed 6 May 2020 07:19
    #16
    Anonym (kapten) skrev 2020-05-06 03:06:16 följande:
    Nja jag räknar inte riktigt köpesex som otrohet. Det är ju inga känslor inblandat osv
    OKej. Då antar jag att du samrått och pratat med din fru som är gravid innan du köpt sex? 
  • Wed 6 May 2020 16:44
    #17

    Han trollar säkert. Tror inte någon på fullaste allvar inte tycker det är otrohet.

  • Anonym (kapte­n)
    Thu 7 May 2020 06:23
    #18
    Anonym (Frida) skrev 2020-05-06 07:19:34 följande:
    OKej. Då antar jag att du samrått och pratat med din fru som är gravid innan du köpt sex? 
    Nej så klart inte.. alltså det är ju typ otrohet, men en mildare form iaf. Bara ett rent utbyte, ingen affär
Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex när jag är gravid