• Anonym (.)

Jag kan inte låta bli att tänka på kvinnor som är promiskuös mår väldigt, väldigt dåliga inombords

Hej!

Varje gång jag noterar upp en promiskuös kvinna så tänker jag alltid på psykiskt ohälsa. Liksom att den kvinnan mår fruktanssvärt dåligt som har väldigt låg självkänsla. Jag vet inte om jag tänker korrekt. Alla gillar väl sex och man har väl olika nivå av lust och personlighet och allting annat som spelar in.

Eller kan det vara som så att många kvinnor som är promiskuös mår faktiskt otroligt dåligt?

• Svar på tråden Jag kan inte låta bli att tänka på kvinnor som är promiskuös mår väldigt, väldigt dåliga inombords
  • Anonym (S)

Vad lägger du i begreppet promiskuös? Är det ett begrepp du även använder för män och mäns sexualitet?

• Anonym (Anonym)

Absolut inte. Det finns (hör och häpna) folk som gillar sex, och vissa av dem är kvinnor!

• Anonym (O)
    Anonym (.) skrev 2020-05-02 06:10:10 följande:

Hej!

Varje gång jag noterar upp en promiskuös kvinna så tänker jag alltid på psykiskt ohälsa. Liksom att den kvinnan mår fruktanssvärt dåligt som har väldigt låg självkänsla. Jag vet inte om jag tänker korrekt. Alla gillar väl sex och man har väl olika nivå av lust och personlighet och allting annat som spelar in.

Eller kan det vara som så att många kvinnor som är promiskuös mår faktiskt otroligt dåligt?

Fokusera på ditt eget liv istället. Det låter osunt att tänka så här mycket på hur okända kanske mår.
  • pyssel

"Noterar upp"? Det har jag inte hört om förr men det låter allvarligt.

#inteensamaldrigglömd
  • Anonym (ppp)
    pyssel skrev 2020-05-02 07:23:09 följande:

"Noterar upp"? Det har jag inte hört om förr men det låter allvarligt.

Det är för att uttrycket inte finns, som du inte har hört det, haha Flört . TS råkade slänga in ett "upp" som inte ska vara där. 
  • Anonym (H)

Så när män gör samma sak funderar du inte alls på det?

• Panduro
    Anonym (O) skrev 2020-05-02 07:15:08 följande:

Fokusera på ditt eget liv istället. Det låter osunt att tänka så här mycket på hur okända kanske mår.

Det där känns mest som ett försök att trycka till ts. Vi vet inte hur mycket hon tänker på andras mående och hur lite hon tänker på sitt eget. Det är också bra att ha ett visst mått av empati.

Ts, en del av dem mår säkert dåligt. Tror det också gäller männen.
  • pyssel
    Anonym (ppp) skrev 2020-05-02 07:25:22 följande:

Det är för att uttrycket inte finns, som du inte har hört det, haha  . TS råkade slänga in ett "upp" som inte ska vara där. 

Eller så är ironi en ofta missförstådd form av humor, om man vill uttrycka sig lite snällare än Oscar Wilde.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (.) skrev 2020-05-02 06:10:10 följande:

Hej!

Jag tror att om man håller på sådär under en väldigt lång tid, kanske så att man inte längre har kontroll på sitt liv, så börjar man säkert att börja må dåligt även om man i början inte gjorde det.

Fast det kan ju bero på flera olika saker. En äldre väninna till mig är övertygad om att man ger bort en liten bit av sin själ till alla man ligger med. Om man tänker så så skulle det förklara att man efter en längre tid av promiskuitet skulle ha väldigt lite kvar av "sig själv", och det i sig kan få en att må dåligt.

Låter det begripligt?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (H) skrev 2020-05-02 07:31:01 följande:

Så när män gör samma sak funderar du inte alls på det?

Det att kvinnors mående oftare ifrågasätts hänger nog ihop med att en kvinna kan vara mer sårbar i sexuella sammanhang, eftersom hon kan råka bli gravid.
Svar på tråden Jag kan inte låta bli att tänka på kvinnor som är promiskuös mår väldigt, väldigt dåliga inombords