• Anonym (downonthestreet)

Bäst att vara singel?

Många trådar nu där folk är missnöjda med sina partners. Mest tjejer som är missnöjda tror jag.
    Så, är det ändå bäst att vara singel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bäst att vara singel?
  • Anonym (Singel-tjej)

Jag är inne på mitt 8e år som singel.
    Det är jättetråkigt, vill träffa någon och vara nyförälskad, känna närhet, någon att umgås med.

Är medlem på flera dejtingsidor, men det är svårt att ens få till en dejt, tyvärr.

• Anonym (Kattis)

Visst skulle det vara underbart att känna kärlek som håller.Det har inte hänt och det finns inget som säger att det kommer att hända.Kärlek är bara för vissa.

• Anonym (downonthestreet)
    Anonym (Singel-tjej) skrev 2020-05-02 09:00:42 följande:

Det är jättetråkigt, vill träffa någon och vara nyförälskad, känna närhet, någon att umgås med.

Är medlem på flera dejtingsidor, men det är svårt att ens få till en dejt, tyvärr.

Jag har aldrig haft en tjej. Känner samma som dig, men jag får vara realistisk. Kanske aldrig kommer träffa någon.
    Och när man läser om alla som har det dåligt i sina förhållanden, så kanske det ändå är bäst att vara singel.
  • Anonym (Rere)

Ja. Jag är singel nu och dejtar inget alls, inga planer på att göra det heller. Det är så mycket lugnare och stabilare att vara singel. Ingen som är otrogen, riskerar inte fler uppbrott, inga bråk, inget thafs, behöver inte ha sex, ingen frustration eller besvikelse över vad partnern gör eller inte gör t.ex inte gör sin del av sysslorna, kan göra vad jag vill när jag vill, ha det hur jag vill hemma, äta vad jag vill alltid osv. Otroligt skönt.

Främsta anledningen till att jag väljer att förbli singel är dock risken att bli utsatt för otrohet samt att det förr eller senare ändå högst troligen skulle ta slut. Ska jag ha ett (till) förhållande ska det vara resten av livet annars kan det va, och eftersom relationer idag inte håller hela livet så är jag inte alls intresserad av att skaffa något (nytt).

• Anonym (Anonym)
    Anonym (downonthestreet) skrev 2020-05-02 09:05:51 följande:
    Jag har aldrig haft en tjej. Känner samma som dig, men jag får vara realistisk. Kanske aldrig kommer träffa någon.
    Och när man läser om alla som har det dåligt i sina förhållanden, så kanske det ändå är bäst att vara singel.
    Jo men folk väljer ju också rena idioter att vara tillsammans med. De som är nöjda sitter sällan och startar trådar på FL om hur underbar deras partner är.

Exempel på folk man inte ska vara tillsammans med: folk som är otrogna, trycker ner en mentalt, gör illa en fysiskt, försöker styra sin partners liv, är egoister i förhållandet och i princip skiter i sin partner. Låter självklart, eller hur? Ändå läser man flera nya trådar om detta dagligen.

Välj rätt från början eller välj bort i tid. Man mår bättre och har bättre livskvalitet om man har en partner (som inte är en skitstövel).
  • Anonym (Hollen)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-02 09:44:56 följande:

Jo men folk väljer ju också rena idioter att vara tillsammans med. De som är nöjda sitter sällan och startar trådar på FL om hur underbar deras partner är.

Exempel på folk man inte ska vara tillsammans med: folk som är otrogna, trycker ner en mentalt, gör illa en fysiskt, försöker styra sin partners liv, är egoister i förhållandet och i princip skiter i sin partner. Låter självklart, eller hur? Ändå läser man flera nya trådar om detta dagligen.

Välj rätt från början eller välj bort i tid. Man mår bättre och har bättre livskvalitet om man har en partner (som inte är en skitstövel).

Det är inte så lätt som att ?välj rätt från början?. Det är nämligen tyvärr inte så att dessa idioter visar sitt rätta jag från början!

Har haft förhållanden. Aldrig mer. Fyfan.
  • Anonym (Stanna)

Är det så tråkigt? Du får mer tid över för vänner
  • Anonym (Har fått nog)

Jag väljer singellivet. Har varit i relationer, både långa och korta, sedan jag var 18 år, är 45 nu.

Mitt äktenskap kraschade 2013 efter 18 år då jag kom på exet med att vara otrogen. Sedan dess har jag haft 2 längre relationer och dejtat en hel del. Alla män jag har träffat har varit egoistiska på olika sätt, både när det kommer till sex men även de andra delarna av relationen.

Vet inte om jag har dålig smak och omedvetet väljer dessa skitstövlar eller om det bara är sådana män som finnas att tillgå på marknaden. Jag har alltid gett mer än jag får tillbaka och de män jag varit med har alltid utnyttjat det faktum att jag är osjälvisk.

Så nu har jag fått nog. Jag har vänner och mina underbara söner som jag har en jättebra relation med, det får räcka för mig.

Onani är mycket skönare än det sex jag har haft med män så det är inget problem heller.

Har ett bra jobb och meningsfulla fritidsaktiviteter så jag saknar faktiskt inte att vara i en relation längre och söker inget heller.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hollen) skrev 2020-05-02 09:46:30 följande:
    Det är inte så lätt som att ?välj rätt från början?. Det är nämligen tyvärr inte så att dessa idioter visar sitt rätta jag från början!

Har haft förhållanden. Aldrig mer. Fyfan.
    Var det det enda i min kommentar du läste....? T ex andra halvan "välj bort i tid", som kan ske redan medan man dejtar.
  • Danne007

Lite jobbigt att vara singel tycker jag. Finns absolut fördelar och nackdelar men singel sidan vinner inte tävlingen hos mig ;D

• Anonym (-)

Svårt att svara på när man aldrig haft en relation. Men jag är trött på att leva ensam alltid så jag vill jättegärna hitta någon.

• Fjäril Vingad

Tja, är man missnöjd med sin partner är det ju bäst att göra nåt åt saken. Livet är fan för kort för att leva i olyckliga förhållanden.

• Anonym (Hollen)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-02 09:56:48 följande:

Var det det enda i min kommentar du läste....? T ex andra halvan "välj bort i tid", som kan ske redan medan man dejtar.

Men det är inte alltid dessa visar sitt rätta jag ?i tid?! Vad är det du inte fattar? Många gånger visar det sig inte förrän man redan är i ett förhållande och vissa fall inte förrän man är gravid och eller är gift! Vissa manipulerar och vet exakt hur de ska bete sig bra och normalt tills de har en ?fast? och det är ?för sent?. Vissa är mindre medvetet manipulerande men visar sin bästa sida tills dess man är i förhållande med dem och de slappnar av och börjar ta en för givet.
  • Tilliana

Känner att det är bättre att vara själv än att vara med någon bara för att. Men närhet och kärlek är viktigt också men för en relation krävs det mer än känslor och det är svårt att träffa någon som man synkar med tycker jag.

• Anonym (Domkraft)

Man. Är singel sedan någon månad. Har dejtat ganska mycket det senaste året.
    saknar verkligen att sova och vakna tillsammans med någon, dela frukostbord, regelbundet sex...

Senaste verkade vara den perfekta matchningen, vacker, empatisk, superrolig, intelligent, sexig som f-n! Första månaden susade iväg i lyckorus. Sedan kom våra icke-kompatibla sidor upp. Vi konstaterade att det inte funkade trots att vi trivdes så otroligt bra tillsammans.
    Jag har fått en fantastisk vän och det är jag tacksam över. Nu får jag ge mig ut och leta igen... vilket är rätt roligt trots allt!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hollen) skrev 2020-05-02 15:51:02 följande:
    Men det är inte alltid dessa visar sitt rätta jag ?i tid?! Vad är det du inte fattar? Många gånger visar det sig inte förrän man redan är i ett förhållande och vissa fall inte förrän man är gravid och eller är gift! Vissa manipulerar och vet exakt hur de ska bete sig bra och normalt tills de har en ?fast? och det är ?för sent?. Vissa är mindre medvetet manipulerande men visar sin bästa sida tills dess man är i förhållande med dem och de slappnar av och börjar ta en för givet.
    Att göra slut i tid betyder inte att man nödvändigtvis dumpar någon efter några veckor, det kan ta år innan det visar sig vad som är rätt! Du behöver verkligen inte vara otrevlig, dessutom har vi ju exakt samma åsikt! Skäms för hur du beter dig människa!
  • Anonym (Singel-tjej)
    Anonym (-) skrev 2020-05-02 11:39:26 följande:
    Svårt att svara på när man aldrig haft en relation. Men jag är trött på att leva ensam alltid så jag vill jättegärna hitta någon.
    Ålder? Vilken stad bor du i?
  • Zumpan83

Tja! Skicka ett DM här vad du heter på några dejtingsidor så kan vi se om vi kan lösa våra problem ????
  • Anonym (-)
    Anonym (Singel-tjej) skrev 2020-05-03 07:33:55 följande:

Ålder? Vilken stad bor du i?

33 år, bor i Stockholm.
  • Anonym (Singel-tjej)
    Anonym (-) skrev 2020-05-03 08:02:45 följande:
    33 år, bor i Stockholm.
    Tack, jag är över 50, så tyvärr är du för ung för mig.
Svar på tråden Bäst att vara singel?