Inlägg från: Kaarlssoon |Visa alla inlägg
  • Kaarlssoon

Gravid under studier

Hej! Vill gärna höra erfarenheter från människor som varit gravida under studier. Tänker då både från de som fött innan examen, och de som fött efter examen. Hur har det gått för er? Klarade ni att avsluta studierna som planerat eller fick ni ta en paus? Hur gick det isåfall att återuppta dom? Hur fungerade/fungerar det för er ekonomiskt? Tack!

• Svar på tråden Gravid under studier
  • Kaarlssoon

Sen förstår jag att allt kan hända mellan oss, absolut. Men vi har redan tagit oss igenom otroligt långa tuffa perioder (jag har mått väldigt psykiskt dåligt och två år var jag helt katastrofal och inte alls mig själv tyvärr). Idag mår jag dock bättre och har gjort länge (annars hade jag inte planerat barn nu) men under allt som vi gått igenom där främst jag haft stora problem (och då menar jag tyvärr under flera år) så har han stått stadig som en klippa och tagit hand om oss båda. Jag förstår att det inte är en försäkring på att det alltid kommer vara så, men att vi redan tagit oss igenom detta bland annat gör mig rätt säker på att han kommer göra det mesta för mig och jag för honom.

Svar på tråden Gravid under studier