• Anonym (Nyfiken)

Få hjälp med självmord

Jag har läst att det finns, men alltid undrat hur kommer man i kontakt med dessa, vad är stegen för o få det o hur dyrt är det mm.

Lång historia kort- jag har alltid varit ensam på något vis, hur jag än försökt skaffa vänner har jag inte lyckats.

Mina relationer kärleksmässift har alltid också gått i kras.

Nu har jag mina älskade barn, men sen när de blir stora så kommer det bli totalt tyst.

Jag känner att då kommer jag inte vela vara ensam någon mer.

Jag har förutom ensam problematik en livslång sjukdom som gör att jag ofta har ont i kroppen.

Jag är egentligen en väldigt social person så jag tycker det är fruktansvärt att mitt liv består av att vara med barnen eller sitta ensam i min bostad. Jag har alltid drömt om stora middagar med tjejkompisar, gå ut o dansa osv men det har aldrig blivit så o kommer aldrig bli så.

Jag är för sjuk för att jobba så jag har inte den sociala biten i mitt liv heller.

Jag har inte en konstaterad depression eller suicide beteende, jag är en glad person utan blåa ögon och jag lever stabilt med mina barn. Jag skulöe aldrig göra ett sånt förhastat beslut. Är bara fakta jag vet kommer bli i framtiden o det är enligt mig inte ett värdigt liv o vara gammal, ensam o ha ont.

Jag tycker alla människor borde få bestämma om livet själva.

• Svar på tråden Få hjälp med självmord
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-05 17:08:33 följande:

Du kommer att sluta existera efter du har levt livet mycket riktigt, helvetet är ett straff för onda människor och du har inte förtjänat det straffet.

Prata inte religion när du aldrig har träffat eller talat med en religiös för det får dig att framstå som trams ytterligare en gång.

Vad har du själv för bevis för att helvetet existerar?
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-06 15:26:13 följande:

Ateism sånt där vi inte tror på längre, finns inget att diskutera för håller fast vid att människor återuppstår efter döden skett.

Hoppas TS undviker såna som er får honom att tro det tar slut och gör stämningen tragiskt sorgligt tills att begår självmord.

Ska du säga som hotar TS med straff och helvetet om h*n begår självmord. Tror du att det får TS att må bättre?
  • TwoThousands
    Anonym (må dåligt) skrev 2020-05-06 22:32:45 följande:
    Det är väl snarare att folk mer och mer slutar att tro på bibeln. Tror du att dina hot om helvetet kommer hindra någon som funderar på självmord? Förr när vi hade dödsstraff i Sverige och folk var mer religiösa då brukade dom som ville begå självmord döda någon annan för att slippa helvetet eftersom för mord kunde dom få syndernas förlåtelse men inte för självmord. Vill du att vi ska få sån skit igen? Om du vill hindra någon från att begå självmord då är det inte hot om helvete du ska använda för tro mig det kommer inte att fungera. Jag har själv flera ggr funderat på att avsluta allt och även om jag trodde på ett helvete så kommer det inte hindra mig om det blir tillräckligt tufft. Det enda som kan det är tröst, stöd och hopp.
    Det har inte med saken att göra överhuvudtaget, TS bör vara medveten om att han kommer fortsätta existera även efter den kroppsliga döden inträffat..

När en människa dör och går till ljuset får den stå till svars eller bli belönad för vad den gjort här på jorden.. kallas domedagen/yttersta domen.
  • SweeneyTodd
    Anonym (Psykakut) skrev 2020-05-06 19:45:58 följande:
    Beklagar din situation.
    Så av den anledningen skriver att akutpsyk stjälper och inte kan hjälpa någon?
    Om jag säger att akutpsyk hjälpt mig en hel del, har jag fel då? Fick jag egentligen ingen hjälp?
    Jag sa flera anledningar, inte bara att jag har blivit tvingad att bo på en gruppbostad, samt det finns ännu mer, men jag väljer att inte skriva om det då det är såpass känsligt. 
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 16:23:31 följande:
    Det har inte med saken att göra överhuvudtaget, TS bör vara medveten om att han kommer fortsätta existera även efter den kroppsliga döden inträffat..

När en människa dör och går till ljuset får den stå till svars eller bli belönad för vad den gjort här på jorden.. kallas domedagen/yttersta domen.
    Du kan ju sluta påstå saker utan att ha bevis.
  • TwoThousands
    Anonym (C) skrev 2020-05-07 17:09:19 följande:
    Du kan ju sluta påstå saker utan att ha bevis.
    Har du bevis för motsatsen? Nehe det var ju synd..

Den som uppmuntrar till att döden skulle leda till ett slut kommer få första hand kunskap om vad som sker efter döden.
  • Anonym (Psykakut)
    SweeneyTodd skrev 2020-05-07 16:52:26 följande:

Jag sa flera anledningar, inte bara att jag har blivit tvingad att bo på en gruppbostad, samt det finns ännu mer, men jag väljer att inte skriva om det då det är såpass känsligt. 

Det var inte svar på frågan jag ställde.

Läs om mitt tidigare inlägg och svara på det istället.
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 17:20:48 följande:
    Har du bevis för motsatsen? Nehe det var ju synd..

Den som uppmuntrar till att döden skulle leda till ett slut kommer få första hand kunskap om vad som sker efter döden.
    Bevisbördan ligger hos den som påstår något och i detta fall påstår du att man blir dömd efter döden m.m. Själv påstår jag ingenting och alltså har du bevisbördan.
  • TwoThousands
    Anonym (C) skrev 2020-05-07 17:48:53 följande:
    Bevisbördan ligger hos den som påstår något och i detta fall påstår du att man blir dömd efter döden m.m. Själv påstår jag ingenting och alltså har du bevisbördan.
    Hojta till när du har bevisat motsatsen tills dess ska en skolad inte sitta och säga att det tar slut eller blir svart efter döden då det är en lögn..
  • Anonym (C)
    TwoThousands skrev 2020-05-07 18:08:17 följande:

Hojta till när du har bevisat motsatsen tills dess ska en skolad inte sitta och säga att det tar slut eller blir svart efter döden då det är en lögn..

Du förstår uppenbarligen inte hur detta med bevisbörda fungerar.

Jag har en flygande noshörning hemma. Du kan inte bevisa att jag inte har det! Alltså är det sant!
Svar på tråden Få hjälp med självmord