• Anonym (Nyfiken)

Få hjälp med självmord

Jag har läst att det finns, men alltid undrat hur kommer man i kontakt med dessa, vad är stegen för o få det o hur dyrt är det mm.

Lång historia kort- jag har alltid varit ensam på något vis, hur jag än försökt skaffa vänner har jag inte lyckats.

Mina relationer kärleksmässift har alltid också gått i kras.

Nu har jag mina älskade barn, men sen när de blir stora så kommer det bli totalt tyst.

Jag känner att då kommer jag inte vela vara ensam någon mer.

Jag har förutom ensam problematik en livslång sjukdom som gör att jag ofta har ont i kroppen.

Jag är egentligen en väldigt social person så jag tycker det är fruktansvärt att mitt liv består av att vara med barnen eller sitta ensam i min bostad. Jag har alltid drömt om stora middagar med tjejkompisar, gå ut o dansa osv men det har aldrig blivit så o kommer aldrig bli så.

Jag är för sjuk för att jobba så jag har inte den sociala biten i mitt liv heller.

Jag har inte en konstaterad depression eller suicide beteende, jag är en glad person utan blåa ögon och jag lever stabilt med mina barn. Jag skulöe aldrig göra ett sånt förhastat beslut. Är bara fakta jag vet kommer bli i framtiden o det är enligt mig inte ett värdigt liv o vara gammal, ensam o ha ont.

Jag tycker alla människor borde få bestämma om livet själva.

• Svar på tråden Få hjälp med självmord
  • SweeneyTodd

Glömde några grejer: 
    Det står såhär i LSS-lagen: 

Lss 8 § Insatser enligt denna lag ska ges den enskilde endast om han eller hon begär det.

Men ändå tvingas jag bo i en gruppbostad mot min vilja.

Postade mitt föregående inlägg lite för tidigt. Det finns också mer grejer att berätta om, men väljer att inte göra det, då det är såpass känsligt.

• Anonym (sc)

Lifecircle eller Dignitas i Schweiz. Osäker på kostnader då det är många olika, har för mej att det handlar om lite drygt 100k i slutändan.

• Anonym (Psykakut)
    SweeneyTodd skrev 2020-05-06 16:24:52 följande:

Glömde några grejer: 

Lss 8 § Insatser enligt denna lag ska ges den enskilde endast om han eller hon begär det.

Postade mitt föregående inlägg lite för tidigt. Det finns också mer grejer att berätta om, men väljer att inte göra det, då det är såpass känsligt.

Varför bor du i gruppbostad? Fungerade inte eget boende?

Är dina diagnoser felaktiga?
  • Anonym (Psykakut)

Glömde några grejer: 

• Anonym (Psykakut)

Glömde några grejer: 

• Anonym (Psykakut)
    Anonym (sc) skrev 2020-05-06 16:54:44 följande:

Lifecircle eller Dignitas i Schweiz. Osäker på kostnader då det är många olika, har för mej att det handlar om lite drygt 100k i slutändan.

Irrelevant. Dessa kliniker, och inga andra heller, ger inte dödshjälp vid psykisk sjukdom/ ohälsa.
  • Anonym (E)

Ett tips är att inte nämna psykisk ohälsa för då får du kanske inte hjälp.

• Anonym (Psykakut)
    Anonym (E) skrev 2020-05-06 17:52:47 följande:

Ett tips är att inte nämna psykisk ohälsa för då får du kanske inte hjälp.

Ännu mer irrelevant, då detta undersöks.
  • SweeneyTodd
    Anonym (Psykakut) skrev 2020-05-06 17:40:05 följande:
    Jag har bara diagnosen Aspergers syndrom, inga andra diagnoser, så varför skriver du diagnoser i plural? 

Schizofreni är felaktigt, och grav autism är också felaktigt.

Jag sa ju varför jag bor i en gruppbostad, akutpsyk tvingar mig till det. Så varför frågar du när jag redan har gett svaret? 

Har aldrig bott i eget boende, innan gruppbostaden bodde jag hos mina föräldrar. 
  • Anonym (Psykakut)
    SweeneyTodd skrev 2020-05-06 18:28:10 följande:

Jag har bara diagnosen Aspergers syndrom, inga andra diagnoser, så varför skriver du diagnoser i plural? 

Schizofreni är felaktigt, och grav autism är också felaktigt.

Jag sa ju varför jag bor i en gruppbostad, akutpsyk tvingar mig till det. Så varför frågar du när jag redan har gett svaret? 

Har aldrig bott i eget boende, innan gruppbostaden bodde jag hos mina föräldrar. 

Okej, förlåt om jag var otydlig.

Ska förtydliga: varför tvingar akutpsyk dig att bo i gruppbostad?
Svar på tråden Få hjälp med självmord