Säng som singel
Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.
Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.
120 cm är lagom. Lyxigt rymligt för en person, och man kan få plats med sällskap.
Med dubbelsäng ser det ut som exet precis flyttat ut. Eller att man stup i kvarten drar hem engångsragg. Inget jag vill se vid första besöket i en ny partners bostad.
120 cm är lagom. Lyxigt rymligt för en person, och man kan få plats med sällskap.
Med dubbelsäng ser det ut som exet precis flyttat ut. Eller att man stup i kvarten drar hem engångsragg. Inget jag vill se vid första besöket i en ny partners bostad.
Tycker även det är mycket snyggare inredningsmässigt med stor säng om man har plats för det + gavel och sängbord på bägge sidor.
Det är väl inte så konstigt, beror väl på hur stort man har hemma osv.Kan ju finnas flera anledningar, skönt att ha stor säng, stort sovrum som man inte vill ha tomt, man tänkte redan på att skaffa partner när man köpte säng, kanske separerad.
Att dömma ut en person efter storleken på deras säng är ju desto konstigare.
Jag kan inte få in en större säng än 105 hur jag än gör. Trist och det gör att det är jävligt jobbigt att sova med någon annan. Men skulle aldrig döma för det.
Jag hade en 120-säng när jag var singel, mindre hade jag inte stått ut med. Hade jag haft en 180-säng hade det nog väckt en del tankar hos folk som hälsat på.. Jag bodde dessutom i en etta, så att ha en enorm säng och en liten soffa bredvid hade ju nog sett jävligt lustigt ut.
Skulle inte bry mig om en dejt hade en enkelsäng hemma. Det är ju mysigare att ha en lite bredare säng, men kan ju finnas tusen anledningar till att personen har en smalare säng (ekonomi, platsbrist, preferens etc).
Om jag blir singel idag och måste skaffa en ny säng skulle jag inte köpa en smalare än 140, men troligtvis någon närmare 160-180 beroende på hur stor jag har plats med. Tycker att det är snyggare och praktiskt om man skulle ha en vän eller dejt över.
Skulle inte tänka något speciellt. Möjligtvis att han har varit singel ett tag eftersom han hade hunnit skaffa en smal säng.
Om jag var singel skulle jag ändå ha en dubbelsäng för att a) det får plats b) det är mycket skönare (tycker jag) c) det är snyggare med en maffig säng d) min son kan komma och sova i min säng utan problem
Det är väl just så många män skulle se det....att en tjej med dubbelsäng är en sådan som drar hem "tillfälliga kontakter". Och en sådan tjej vill man ju inte ha som flickvän.
Det är väl just så många män skulle se det....att en tjej med dubbelsäng är en sådan som drar hem "tillfälliga kontakter". Och en sådan tjej vill man ju inte ha som flickvän.