• Anonym (Singel)

Säng som singel

Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.

• Svar på tråden Säng som singel
  • Tunnis
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2020-05-04 09:05:49 följande:
    Det är väl just så många män skulle se det....att en tjej med dubbelsäng är en sådan som drar hem "tillfälliga kontakter". Och en sådan tjej vill man ju inte ha som flickvän. 
    Kom igen, det är 2020, det är väl bra om den man träffar har lite sexuella erfarenheter och förmodligen också insikt i sin egna sexualitet?
  • Anonym (120)

120 cm är lagom. Lyxigt rymligt för en person, och man kan få plats med sällskap.

Med dubbelsäng ser det ut som exet precis flyttat ut. Eller att man stup i kvarten drar hem engångsragg. Inget jag vill se vid första besöket i en ny partners bostad.

• SilverEmma
    Det är väl just så många män skulle se det....att en tjej med dubbelsäng är en sådan som drar hem "tillfälliga kontakter". Och en sådan tjej vill man ju inte ha som flickvän. 
    Hur andra män såg på det kunde jag inte bry mig mindre om. Jag hade tillfälliga kontakter precis så mycket som jag själv ville och mådde bra av. Män som dömer kvinnor utefter hur mycket hon ligger...såna vill man inte ha som pojkvän ändå.
  • glimteniöga
    Anonym (Singel) skrev 2020-05-04 01:27:28 följande:

Vad får ni för tankar om ni tex dejtar någon och denna person har en enkelsäng hemma? Med enkelsäng menar jag max 105 cm bred.

Skulle inte bry mig, lite trångt ifall man skulle sova över men han kan ju komma till mig istället. Själv har jag dubbelsäng (160) dels för att den införskaffades medan jag var i ett förhållande men också för att jag nu vill ha lite svängrum samt att den är bekväm= ingen orsak att göra sig av med den så länge den får plats där jag bor. 
    Anonym (120) skrev 2020-05-04 09:10:32 följande:

120 cm är lagom. Lyxigt rymligt för en person, och man kan få plats med sällskap.

Med dubbelsäng ser det ut som exet precis flyttat ut. Eller att man stup i kvarten drar hem engångsragg. Inget jag vill se vid första besöket i en ny partners bostad.

Det betyder väl fan inte att man ligger med nya killar varje kväll bara för att man är singel och har en fin stor sängTungan ute Tycker även det är mycket snyggare inredningsmässigt med stor säng om man har plats för det + gavel och sängbord på bägge sidor. 
  • Anonym (120)
    SilverEmma skrev 2020-05-04 09:33:24 följande:
    Hur andra män såg på det kunde jag inte bry mig mindre om. Jag hade tillfälliga kontakter precis så mycket som jag själv ville och mådde bra av. Män som dömer kvinnor utefter hur mycket hon ligger...såna vill man inte ha som pojkvän ändå.
    Precis, då kan du ha din dubbelsäng för att sålla bort dessa män.

Jag tror även att en del kvinnor kan tänka motsvarande om män med dubbelsäng. Det är nog mer individuellt än könsbundet mao.
  • Anonym (H)
    Tunnis skrev 2020-05-04 07:42:28 följande:

Det är väl inte så konstigt, beror väl på hur stort man har hemma osv.Kan ju finnas flera anledningar, skönt att ha stor säng, stort sovrum som man inte vill ha tomt, man tänkte redan på att skaffa partner när man köpte säng, kanske separerad.

Att dömma ut en person efter storleken på deras säng är ju desto konstigare.

Döma verkar dumt, det håller jag med om. Har inte funderat så mycket på det bara.
  • Anonym (E)

Jag kan inte få in en större säng än 105 hur jag än gör. Trist och det gör att det är jävligt jobbigt att sova med någon annan. Men skulle aldrig döma för det.

• Anonym (Hp)

Jag hade en 120-säng när jag var singel, mindre hade jag inte stått ut med. Hade jag haft en 180-säng hade det nog väckt en del tankar hos folk som hälsat på.. Jag bodde dessutom i en etta, så att ha en enorm säng och en liten soffa bredvid hade ju nog sett jävligt lustigt ut.

• Anonym (Olivia)
    Då är det väl tur att såna kvinnor slipper män som ser dem som slampor bara för att de har en dubbelsäng hemma. En sån man vill man ju inte ha som pojkvän.
  • Anonym (Olivia)

Skulle inte bry mig om en dejt hade en enkelsäng hemma. Det är ju mysigare att ha en lite bredare säng, men kan ju finnas tusen anledningar till att personen har en smalare säng (ekonomi, platsbrist, preferens etc).

Om jag blir singel idag och måste skaffa en ny säng skulle jag inte köpa en smalare än 140, men troligtvis någon närmare 160-180 beroende på hur stor jag har plats med. Tycker att det är snyggare och praktiskt om man skulle ha en vän eller dejt över. 

• Mrs Moneybags

Skulle inte tänka något speciellt. Möjligtvis att han har varit singel ett tag eftersom han hade hunnit skaffa en smal säng. 

Om jag var singel skulle jag ändå ha en dubbelsäng för att a) det får plats b) det är mycket skönare (tycker jag) c) det är snyggare med en maffig säng d) min son kan komma och sova i min säng utan problem

• EpicF

Eller så är det en kvinna som tycker om att sova bekvämt i en stor säng....
  • Anonym (Bibi)

Det finns ingen MAN som skulle se det så. Oavsett ålder skulle personen som ser det så betraktas som en osäker liten pojke.

Och en osäker liten pojke vill ingen kvinna ha ändå.
Svar på tråden Säng som singel