• Emmaaa91

    Hcg nivå, lamotrigin 1A farma, sena pluss?

    Hej!

    Barn ligger inte allt för långt bort i sikte. Vi är i stadiet just nu att händer det så händer det. Har under en 1-1,5 vecka haft som svag molande värk i magen, inte så att det gör ont, men det känns annorlunda. Har även känt mig, lite tröttare och lätt illamående som kommer och går precis som med värken i nedre delen. Upplever inte att jag har några större bröstförändringar mer än att det kliar lite mer än vanligt på mina bröstvårtor.

    Till saken hör också att jag äter Lamotrigin 1A farma mot ?lätt? epilepsi, 200 mg/dag och såklart Folsyra sedan 1 år tillbaka. Har haft kontakt med min läkare också så vet att det är OK om jag skulle bli gravid.

    Jag har just nu en kort menscykel på 25 dagar i snitt enligt appen. Idag 4/5 ligger jag bim + 2 och eftersom jag upplever att jag mår lite annorlunda i kroppen just nu har jag testat mig. Fick helt blankt, alltså negativt. Vet att hcg-nivån kan vara låg ännu.

    Har dock funderat lite kring effekten på hcg-nivån i kombination av min medicin. Skulle det kunna vara så att Lamotrigin gör att hcg-nivån tar lite längre tid att visa sig pga. det?

    Någon som har erfarenhet? ????

    Möjligt att få minus nu i bim +2 men pluss senare? Om mensen nu inte dyker upp vill säga. Läser VÄÄÄLDIGT mycket om att alla plussar så himla tidigt.

    Med vänlig hälsning,

    E

  • Svar på tråden Hcg nivå, lamotrigin 1A farma, sena pluss?
  • Jag är bara jag

    Har aldrig hört om en enda medicin som ger sena plus på gravtest. Det är absolut en myt att alla plussar så himla tidigt. Massor av de där som påstår sig ha plussat tidigt hade mest troligt lite tidigare äl än de trodde. Och de som inte plussar på vad de tror är BIM kan ha haft lite senare äl än de trodde- även du. Testa om några dagar igen om inte mensen kommer. Så länge den inte dykt upp ska man ha hoppet kvar. Glad

  • Vevoz

    Klart du kan vara gravid men de flesta plussar på bim eller 2-3 dagar efter

    Om du inte får plus är du troligen inte gravid denna gången

Svar på tråden Hcg nivå, lamotrigin 1A farma, sena pluss?