• liiiiiie

Swisha 1000kr, få 8000kr?

Antar att jag inte är ensam om att ha sett mycket sådant i sociala medier. Vissa säger att det är olagligt och andra inte. Hur är det egentligen? Några säger att det fungerar och andra inte. Vem ska man lita på? Innan alla börjat skriva att det fungerar hade jag aldrig trott på det men man börjar ju undra när alla ens vänner lägger ut det, och säger att det fungerar.

• Svar på tråden Swisha 1000kr, få 8000kr?
  • liiiiiie
    viseversa skrev 2020-05-07 08:45:06 följande:

Hur kan du ens tro detta är på riktigt? Tror du dessa pengar trollas fram ur en hatt? Någon kanske trycker egna pengar hemma? 

Jag är inte insatt. Är väl inte konstigt att man börjar tvivla när många skriver att de har fått sina pengar. Har dock inte funderat på att Swisha, var bara en nyfiken fråga. Misstänker att många blir utan sina pengar.
  • liiiiiie
    Sandrasöt88 skrev 2020-05-07 08:38:25 följande:

Om alla i din vänskapskrets lägger postar sådant så säger det rätt mycket om vem du är... *Host* white trash. Läs på om pyramidspel.

Jag överdrev en aning, men många lägger ut det här.
  • liiiiiie
    Anonym (J) skrev 2020-05-07 09:28:21 följande:

TS, du har fått bra svar här (förutom #11). Det handlar helt enkelt om marknadsföring. Man måste ragga andra pyramidspelare och då säger man att det funkar. Skulle man syns dem är det inte sant men oftast vill man inte erkänna att man gått på något så dumt.

Ja jag vet. Tack för dom andra svaren.
  • liiiiiie
    Sandrasöt88 skrev 2020-05-07 10:17:27 följande:

På dig? Oh ja, verkligen. Forskning säger ju att människor med lågt iq är lyckligare så du måste ju verkligen vara lycklig :)

Människor som ser ner på andra, och tar varje tillfälle att få trycka till någon, är de som har lägst IQ av alla. Grattis för den lotten.
Svar på tråden Swisha 1000kr, få 8000kr?