• Thu 7 May 2020 14:47
    522 visningar
    2 svar
    2
    522

    Gamal abc-bok, nån som vet?

    När jag va liten och började lära mig läste jag en viss alfabets/abc-bok. Och jag har inte hittat den, för jag kommer bara ihåg ett stycke om bokstaven P. Det va en flicka som hette Pia, och hon hade en papegoja som hette Polly på ena armen. Det va bilder i boken, och jag tror att Pia hade vit tröja och kjol, och blont hår. Möjligtvis i flätor eller nån annan uppsättning.Hon sa iallafall "Puss på dig" och försökte pussa Polly. Men då vände fågeln sig om, fes henne i ansiktet och sa "Prutt på dig". Ingen kelig papegoja,men ändå ett lite roligt minne. Jag skulle väldigt gärna läsa om boken om jag bara kunde hitta den. 


    Och tyvärr, jag minns inte viktigare detaljer som författare eller utgivningsår. Jag kan inte säga helt säkert, men jag tror att Pias design var som killen i bilden nedan. Kanske samma eller en lik illustratör? Och papegojan var en sån där klassisk sort, röda fjädrar upp till följt av gula, gröna och blåa nertill. Och mer än så kommer jag tyvärr inte ihåg, så jag hoppas nån därute känner igen boken jag beskriver.


     



    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gamal abc-bok, nån som vet?
  • Sun 17 May 2020 23:10
    #2

    Det skulle nog kunna vara den!! Jag ska försöka få tag i ett ex och läsa. Tack ska du ha! ^^

Svar på tråden Gamal abc-bok, nån som vet?