• Xlr8

attraherad av en missbrukare

Vissa syns det inte på speciellt om du inte känner personen och vet hur nyktert beteende ser ut.

Bästa tipset är att kolla på pupiller, rödsprängda ögon(cannabis) , mer/mindre energi, okordinerade rörelser(anfetamin) och muntorrhet(kokain) .

Det kommer ta lite tid men allt eftersom så kommer du Kuna utesluta fler och fler substanser.

Lägg på minnet om han nämner något om hård i magen (opiater)

Drogerna skrivna inom () är vanlig symtom för den drogen men kan även stämma in på flera substanser. Se ovan som en grov gallring av substanser

• Xlr8
    Anonym (Been there..) skrev 2020-06-05 11:50:57 följande:

Man kan ALDRIG lita på en knarkare, de kommer sluta me att du sitter på psyk o bönar efter hjälp. Du kan inte heller försöka hjälpa honom lr rädda han.. gå inte den vägen!

Suck verkar som du redan knarkat sönder dig. Finns flera läkare, ingenjörer mm som använder droger även under studierna och fick bäst betyg. Beror ju lite på vad man tar och mängd.

Vissa saker kan ju även hjälp att prestera bra mycket bättre än utan.
  • Xlr8
    Anonym (trådstartaren) skrev 2020-06-05 13:18:28 följande:

kan vara benzo eller andra piller opiater vet inte. Får fråga: tja, är du hård i magen idag..

Nu vart jag väldigt osäker. Men är inte benzo en opiat eller derivat. Benzo bör ha den effekten iaf.

Ja det går ju att vara lite smidig oxå
  • Xlr8
    Anonym (f) skrev 2020-06-05 13:47:42 följande:

Ja men det gör det inte bra att ta droger.

Jag har gått på de flesta droger och under längre tid, har utbildat mig, har alltid haft arbete osv, men det kommer ikapp efter ett antal år. Jag skulle säga oavsett hur du gör det.

Då har du tagit fel saker och eller fel mängd.

Du är rätt dåligt påläst, finns massor med forskning på ämnet som säger motsatsen vad du påstår, går inte generellt att säga att "det kommer ikapp" om alla droger.

Majoriteten av alla droger är framtagna som läkemedel....
  • Xlr8
    Anonym (f) skrev 2020-06-06 01:45:43 följande:

Nej, jag har levt ett långt liv och känner många, många som upplevt samma sak.

Idag jobbar jag med att behandla missbrukare. De kommer från alla samhällsklasser och alla möjliga bakgrunder. 

Att ta en drog för att man har smärta efter operation eller har en diagnos där det krävs exempelvis är inget jag klassar som "att ta droger", jag pratar om missbruk.

Då känner du till flertalet som missbrukar någon form av läkemedel subetex oxicodon tex. Att det är ett läkemedel behöver inte göra det mindre skadligt.

Sen finns det flera andra narkotika klassade läkemedel som vid rätt dos utan diagnos som inte gör skada utan bara gör det bättre för individen. Amfetamin är ju en känd klassiker. Får man tag på bra grejer (rent anfetamin) Eller läkemedel med det i så blir man inte trött. Finns en alzheimers medecin som är rena limitless* drog.

*filmen
Svar på tråden attraherad av en missbrukare