• Buzzanonym1

    Babynest?

    Ska man köpa babynest eller är det helt onödigt?

    Säkerhetsrisker och tips på märken.

  • Svar på tråden Babynest?
  • Erica94

    Älskat att ha babynest av flera anledningar. Skönt att ha i sängen så man inte rullar på bebisen, bra i soffan för att förhindra eventuellt fall (i början). Gillade det också i spjälsängen för att den kändes för stor att låta bebisen ligga helt fritt. Blev mysigare och tryggare för bebisen också.

    Sydde själv till första barnet och andra minns jag inte märke. Däremot gör NG baby fantastiska nest.

  • Hallonpaj83

    Babynest hade vi nytta av varje natt / dag i 2,5 månader . Använder det fortfarande ibland och bebisen är 13 veckor nu.

    Väl värt varenda krona skulle jag säga.

  • Jag är bara jag

    Hade aldrig till vårt första barn som sov själv i babykorg från första natten. Köpte till andra efter 5 månader sittandes i soffan med honom för att han skulle öht sova... Avvakta tills barnet är fött.

  • FrusenFru

    Vi använde babynestet hela tiden med vår bebis, både dag och natt. Det förhindrar att barnet rullar iväg och hamnar med ansiktet ner i madrassen. Köpte det billigaste i hittade och det var värt varenda krona!

  • S23

    Vi har knappt använt nest eftersom barnet vägrat sova någon annanstans än PÅ oss. Men onödigt tycker jag nig ändå inte att det är. Man vet ju inte vilken typ av barn man får ocj jag hade tyckt att det var guld värt med nest om vårat barn hade accepterat att ligga där

  • Maymom

    Jag sydde till min systers bebis. Ska sy till min nu.

    Mönster finns på stoff & stil.

  • Mortiscia80
    Buzzanonym1 skrev 2020-05-08 15:55:46 följande:

    Ska man köpa babynest eller är det helt onödigt?

    Säkerhetsrisker och tips på märken.


    Nej. Jag skulle aldrig ha ett baby nest pga kvävningsrisken. Dessutom kan de vara för mjuka i underlaget.
  • Ebo88

    Vi köpte babynest och vi var/är sjukt nöjda. Vår dotter med givetvis. Hon sover fortfarande i den i sin vagga och hon är 5 månader.

  • fjanten

    Hade till första i 1 år. Andra använde sitt i en kvart kanske... Tredje använder sitt varje natt (6 månader). Inte alls onödigt här.

Svar på tråden Babynest?