Otrohet
Det som är mest intressant är väl att 83% av paren uppger att de fortfarande är ett par?
Så om man räknar ihop det, dels de som aldrig får reda på nåt, säg 50/50 plus alla som sen är kvar trotts ett avslöjande så blir det ju ganska många...
Det som är mest intressant är väl att 83% av paren uppger att de fortfarande är ett par?
Frågan är väl varför det 2020 fortfarande spelar så jäkla stor roll att man är otrogen...
Livslång kärlek är en utopi 2020... Och samhället håller på att förändras så att snart spelar tvåsamhet ingen roll längre...
Jag är egentligen inte bitter.. .
Men ...
Ärlighet är väl ändå också en utopi 2020? Ingen är väl någonsin ärlig och blottar sit inre för sina närstående? Det häller ju inte bara otrohet utan överlag. Man saltar, förskönar och förbättrar hela tiden. I dagens samhälle prioriteras jag framför vi. Alltså måste jag vara bäst och starkast i allt.
Det syns på arbetsplatserna, på sociala medier och till och med i den privata relationen.
Men av någon outgrundlig anledning så är det fortfarande så att otrohet är ett större svek än att man ljuger om vad man gillar i sängen, att man egentligen inte alls är vegan eller att man smyger med sin "egentid".
Min gissning är att det är en stor prestigeförlust för den som blir bedragen när det uppdagas. Att personen som blir bedragen ser det som ett personligt nederlag. Ett kvitto på att man inte var attraktiv nog, kåt nog, sexig nog etc.. Det är alltså inte själva sveket som är problemet utan att det slår tillbaka på en själv som person på ett annat vis än om det visar sig att maken har förskingrat företagets pengar.