Jag har aldrig blivit dumpad, igår blev jag dumpad
Jag känner igen mig i nästan ALLT du skriver. Helt sjukt. Trodde nästan att det var jag som hade skrivit det där, haha.
Jag var också en väldigt kontrollerande och svartsjuk person förut. Det berodde på mitt mycket dåliga självförtroende samt självkänsla och varför jag fick dåligt självförtroende och självkänsla är pga psykisk misshandel jag fick utstå som barn, av min förälder. Det jag gick igenom som barn präglar mig än idag och det skapade mig till en svartsjuk och kontrollerande person som inte kunde vara i ett normalt förhållande. Idag är jag en bättre person, men jag har fortfarande en del att jobba på.
Precis som du så förstörde jag också ett förhållande med en man jag var tillsammans med. Jag var svartsjuk för ingenting och jag upprepade mig hela tiden. Detta ledde till att det tog slut mellan oss, då han inte orkade längre. Förhållandet blev destruktivt och fyllt av bråk och problem.
Det var jag som förstörde förhållandet, men jag tror dock inte att vi hade kunnat fortsätta ihop ändå. Vi var för olika som personer. Jag är också en väldigt känslig person, behöver mycket närhet och kärlek. Han är tvärtom och det kändes aldrig riktigt som att vi hade kunnat fixa det hur som helst, för vi passade oavsett inte ihop och vi kunde inte prata om något alls. Så för min del var det nog lika bra att det tog slut, för jag ser verkligen inte hur vi någonsin skulle kunna fortsätta tillsammans. Även om jag hade slutat vara svartsjuk och kontrollerande så hade det aldrig funkat. Vi var hur som helst för olika och vi kunde inte prata om något alls, så det var bra att det tog slut mellan oss.
Dock så ångrar jag väldigt mycket att jag förstörde relationen på det sätt jag gjorde. Ingen vill i längden vara med en svartsjuk och kontrollerande person, det mår man inte bra av och det var inte hans problem utan upp till mig att lösa.