• Saraas

Gravidmage

Hej!

Jag är i vecka 12-13 (lite oklart då jag inte minns min senaste mens).

Jag har sedan några dagar tillbaka fått en pluffsmage. Magen syns på min annars lilla kropp, jag undrar då hur stor blir den då senare i graviditeten?

Jag undrar om det inte är lite för tidigt för synlig mage?

Jag är rädd för att bli för stor, har sedan tidigare ätstörningar och känner mig nu otroligt ful och äcklig.

• Svar på tråden Gravidmage
  • Saraas

Tack för era svar!

Jag äter regelbundet, äter som jag brukar, på vågen har jag bara gått upp 1 kilo sen graviditeten började. Ändå känner jag mig mycket större, oattraktiv och plufsig.

Det är så svårt, jag vill inte få tillbaka ätstörningarna men det känns ändå som en tillfredsställelse att få tillbaka tankarna och jag känner mig sjukligt nöjd när jag äter mindre och har varit duktig.

• Saraas

Tack för era svar!

Jag äter regelbundet, äter som jag brukar, på vågen har jag bara gått upp 1 kilo sen graviditeten började. Ändå känner jag mig mycket större, oattraktiv och plufsig.

Det är så svårt, jag vill inte få tillbaka ätstörningarna men det känns ändå som en tillfredsställelse att få tillbaka tankarna och jag känner mig sjukligt nöjd när jag äter mindre och har varit duktig.

Svar på tråden Gravidmage