• Anonym (MM)

F.d. Incel, men håller med i vissa saker

Fråga vad ni vill men håll god ton och döm inte förrän ni läst igenom TS.

Jag är en f.d. incel. Visste väl inte vad ordet då betydde förrän det fått uppmärksamhet idag. Incel = ofrivilligt celibat och inget annat. 

Hade en period upp till 27 års ålder då jag inte hade lyckats få till det trots ansträngningar på alla plan. 

Jag sympatiserar INTE med den våldsbejakande delen som många förknippar incels med och den stora hat delen. Så sätt inte den stämpeln på mig. Jag hatar inte kvinnor eller vill dem illa. Men jag kan fortfarande vara bitter på kvinnor, tycka mycket är orättvist i samspelet med kvinnor och jag håller med om att kvinnor både äger och har det lättare på sexmarknaden.

Jag har förklaringar till alla mina tyckanden så beror på vad ni vill fråga.

• Svar på tråden F.d. Incel, men håller med i vissa saker
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (singel) skrev 2020-06-03 00:29:41 följande:
    Fast det räcker ju att se vilka killar som har mest framgång. Det är dom som är lite stökigare. 

Sen skrev jag inte att själva skolan lär killar att slåss. Däremot lär sig killar att det lönar sig att slåss för att få tjejer när man går i skolan. Mobbar man och ger sig på andra då fick man tjejer så var det åtminstone i alla skolor som jag gått i dom värsta mobbarna var dom populäraste bland tjejer. Om man som jag istället försökte stoppa mobbing då var man inte speciellt intressant.
    I vuxen ålder?
    nej, knappast.
  • pyssel
    Anonym (MM) skrev 2020-06-04 23:43:40 följande:

Nyfiken på en grej.

Ni tjejer som går ut och är öppna för att gå hem med en kille om rätt dyker upp. Hur ofta händer det att ni går hem o har sex?

Ni som är ute o inte kan tänka er gå hem med nån eller ni som inte ens är ute behöver inte svara då resultatet är ju självklart noll då. Men jag är nyfiken på tjejer som går ut o faktiskt ibland går hem med killar. Hur ofta sker det?

Titt som tätt då jag var singel.
    Anonym (MM) skrev 2020-06-05 09:21:27 följande:

Tror inte det är så många som inte kan tänka sig gå hem med någon.

Vet tjejer som säger att de inte ska gå hem med någon. De är bara ute för att ha kul. O vips dyker en speciell kille upp o så hamnar de i säng i alla fall.

Det brukade jag säga till någon som ville gå hem med mig och jag inte ville. Skulle jag bli singel igen skulle jag gå hem med män om jag känner för det men det hade nog varit 50/50 att vara krass eller dra den vita lögnen när jag skulle avspisa någon.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (NPF light)
    Anonym (singel) skrev 2020-06-03 00:07:53 följande:
    Fast om man väljer dom män som beter sig på det sätt som man klagar på då kan man knappast klaga. Om man belönar ett beteende då kommer män ta efter det beteendet. Det är som i skolan där lär sig killar att om dom spöar och mobbar en mindre kille då får dom lättare tjejer. Då spöar dom och mobbar för dom vill ju ha tjejer. Om jag tyckte ett beteende som tjejer gör skulle vara svinigt då skulle jag inte dejta dom som beter sig så och skulle jag göra det då skulle jag knappast klaga eftersom jag uppenbarligen verkar gilla det eftersom jag väljer dom som beter sig så när det finns andra.
    Så kanske det var i din skola. I min högstadieskola var knappast någon tjej intresserad av de regelrätta mobbarna. De betraktades som alldeles för omogna för att komma i fråga. Visst hände det någon gång att någon av de regelrätta mobbarna hade flickvän ett tag men då var det alltid någon från en annan högstadieskola, som inte såg hur killen betedde sig i klassrummet, i korridorerna, på skolgården och i matsalen.
  • Anonym (S)
    Anonym (NPF light) skrev 2020-06-06 14:45:05 följande:

Så kanske det var i din skola. I min högstadieskola var knappast någon tjej intresserad av de regelrätta mobbarna. De betraktades som alldeles för omogna för att komma i fråga. Visst hände det någon gång att någon av de regelrätta mobbarna hade flickvän ett tag men då var det alltid någon från en annan högstadieskola, som inte såg hur killen betedde sig i klassrummet, i korridorerna, på skolgården och i matsalen.

De största mobbarna i min skola var de populära tjejerna.

Jag tror inte att man kan utgå från högstadiehierarkier när man diskuterar hur vuxna människor väljer partners.
  • Anonym (NPF light)
    Anonym (S) skrev 2020-06-06 15:23:49 följande:

Jag tror inte att man kan utgå från högstadiehierarkier när man diskuterar hur vuxna människor väljer partners.
    Det har du faktiskt rätt i.
  • Ignoramus

Det var verkligen ingen ovanlighet att tjejerna var (nästan) lika goda kålsupare här heller. Fast på andra sätt.

Ja det är bra märkligt. Incels tycks klamra sig fast vid de där gamla hierarkierna trots att de endast varade under typ 3 års tid. Ofta för minst ett decennium sen.

Anonym (S) skrev 2020-06-06 15:23:49 följande:

• Anonym (NPF light)
    Ignoramus skrev 2020-06-06 15:34:57 följande:

Det var verkligen ingen ovanlighet att tjejerna var (nästan) lika goda kålsupare här heller. Fast på andra sätt.

Ja det är bra märkligt. Incels tycks klamra sig fast vid de där gamla hierarkierna trots att de endast varade under typ 3 års tid. Ofta för minst ett decennium sen.

Det måste vara från högstadiet  den här ofta  rent karikatyrliknande kategoriseringen av människor  som är ganska vanlig hos icels kommer.  "Bad boys", "den snälla killen" o.s.v

Ofta verkar det inte behövas särskilt mycket för att en vuxen incel t.e.x  ska döma ut en vuxen man som en "Bad boy". Ibland tycks det räcka med en extrovert personlighet,  ett hyfsat  fördelaktigt yttre och relativt lätt att få ragg på krogen så vips! är en vanlig Svenssonsnubbe en "Bad boy" som "bara utnyttjar tjejer". Trots att det är ett högst troligt scenario att de "utnyttjade" tjejerna också bara ville ha lite roligt för en kväll.
  • pyssel
    Anonym (NPF light) skrev 2020-06-06 15:48:52 följande:

Det måste vara från högstadiet  den här ofta  rent karikatyrliknande kategoriseringen av människor  som är ganska vanlig hos icels kommer.  "Bad boys", "den snälla killen" o.s.v

Ofta verkar det inte behövas särskilt mycket för att en vuxen incel t.e.x  ska döma ut en vuxen man som en "Bad boy". Ibland tycks det räcka med en extrovert personlighet,  ett hyfsat  fördelaktigt yttre och relativt lätt att få ragg på krogen så vips! är en vanlig Svenssonsnubbe en "Bad boy" som "bara utnyttjar tjejer". Trots att det är ett högst troligt scenario att de "utnyttjade" tjejerna också bara ville ha lite roligt för en kväll.

Ja det finns en rad hypoteser, presenterade som obestridliga fakta, och en hel "ordskatt" som kan tillskrivas incelcommunities. Mycket att ösa ur.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (NPF light)
    pyssel skrev 2020-06-06 17:18:39 följande:
    Ja det finns en rad hypoteser, presenterade som obestridliga fakta, och en hel "ordskatt" som kan tillskrivas incelcommunities. Mycket att ösa ur.
    Ja!

Med tanke på fixeringen vid högstadiet och tendensen att likt i amerikanska high school- och collegefilmer se människor som vandrande stereotyper är det dock märkligt och konstigt att de helt och hållet bortser från karaktärer som   Den Fula / Nördiga Tjejen Inga Killar Vill Ha.  eller  Tjejen Som Blir Betraktad Som En Tönt För Att Hon Är Oskuld.

Det är ju trots allt ganska vanliga stereotyper i amerikanska high school och collegefilmer.

• pyssel
    Anonym (NPF light) skrev 2020-06-06 17:44:30 följande:

Ja!

Med tanke på fixeringen vid högstadiet och tendensen att likt i amerikanska high school- och collegefilmer se människor som vandrande stereotyper är det dock märkligt och konstigt att de helt och hållet bortser från karaktärer som   Den Fula / Nördiga Tjejen Inga Killar Vill Ha.  eller  Tjejen Som Blir Betraktad Som En Tönt För Att Hon Är Oskuld.

Det är ju trots allt ganska vanliga stereotyper i amerikanska high school och collegefilmer.

Haha, ja! Fast då heter det väl att "den nördiga tjejen får ändå alltid ligga om hon tar av sig glasögonen"...
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden F.d. Incel, men håller med i vissa saker