Styv- eller curlingproblematik?
Nej, du ska inte se deras barnsyn som den rätta. Du vet väl med din magkänsla vad som är rätt för dina egna barn? Hur han gör med sitt barn får väl rent krasst vara deras problem så länge det inte går ut över dig och/eller dina barn.
Bra gjort att lämna situationen och göra nåt annat i stället. Jag tror generellt att män kan vara dåliga på att se hur vi viker oss för dom, ta det lite mer för givet, inte märka hur andra duckar för deras innebandybollar.
Det kan väl också vara så att det tar ett tag att lära känna varandra. När han säger så...då kan det bli så här, så nästa gång ställer jag mer följdfrågor så att jag inte behöver lämna situationen på samma sätt som förra gången. Och förhoppningsvis gör han samma sak med dig, blir tydligare, ställer fler följdfrågor.
Jag tycker du verkar tänka helt rätt och du är också väl medveten om vad som har format dig. Han har bara ett barn och det tenderar väl att bli lite väl mycket fokus kring ensambarn när föräldrarna har skilt sig, det blir gärna cirkus hela veckan med full uppmärksamhet. Han kanske gärna ser ett familjeliv med många barn och den romantiska bild man kan få av det men han har kanske inte tänkt sig att hans barn samtidigt ska ge avkall på det liv hans pappa är beredd att ge honom idag?