• Anonym (Missl­yckad)
    Mon 11 May 2020 14:27
    4001 visningar
    15 svar
    15
    4001

    Livet är meningslöst och jag är misslyckad

    Jag lyckas aldrig. Allt blir bara skit. Jag är lycklig i stunder men nu är jag nere igen. Jag är 27 år. Har jobb, bil, boende, hund, allt sånt har jag. Min familj är väl bra även om det känns ibland som de inte tycker om mig och min hund, främst pga hunden då och jag tar hellre hundens parti då och lämnar.... Jag är det svarta fåret i familjen som aldrig kommer nånstans. Jag har förhållande på förhållande och alla skiter sig. Det senaste förstörde jag (ångrar grovt) men resterande har varit dom andras fel (bla misshandel i olika former)

    Min familj vet inte om att mitt senaste förhållande är slut och jag vet inte hur jag ska orka säga det, jag skäms inför dom för att det IGEN tog slut. Innan jag började den senaste relationen så var jag lite rädd i början att ta in honom inför familjen och sånt, ifall det inte skulle bli något liksom. Då uttryckte mamma att *dom börjar bli van*. Kul kommentar...

    Alla mina syskon är gifta och har barn, dom har endera gift sig med den första dom hittat eller den andra. Här står jag med mitt fjärde kraschade förhållande i vuxen ålder. Orkar inte...

  • Svar på tråden Livet är meningslöst och jag är misslyckad
  • Anonym (I)
    Mon 11 May 2020 14:40
    #1

    Är 27 och har aldrig haft ett förhållande över huvud taget så...

  • Anonym (.....­)
    Mon 11 May 2020 15:01
    #2

    Men du är bara 27! Då är det vanligt att man fortfarande provar sig fram. Jag träffade min nuvarande efter 30, fick mitt första barn som 36 år. Inget konstigt.. ingen sa nåt dumt.

    Försök skaka av dig din familjs kommentarer och förväntningar, träffa de män du vill och mår bra av.

    Man kan liksom inte veta allt innan : ) skippa informera dem om det känns bättre, du har ingen skyldighet att redogöra om partners heller.

    Säker på att du inte är misslyckad.

  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 15:07
    #3
    Anonym (I) skrev 2020-05-11 14:40:23 följande:

    Är 27 och har aldrig haft ett förhållande över huvud taget så...


    Det är bättre än massa, tycker jag
  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 15:11
    #4
    Anonym (.....) skrev 2020-05-11 15:01:48 följande:

    Men du är bara 27! Då är det vanligt att man fortfarande provar sig fram. Jag träffade min nuvarande efter 30, fick mitt första barn som 36 år. Inget konstigt.. ingen sa nåt dumt.

    Försök skaka av dig din familjs kommentarer och förväntningar, träffa de män du vill och mår bra av.

    Man kan liksom inte veta allt innan : ) skippa informera dem om det känns bättre, du har ingen skyldighet att redogöra om partners heller.

    Säker på att du inte är misslyckad.


    Tack men här var jag lever, i detta samhälle vart jag bor så är 27 mycket i jämförelse. Hur många förhållanden har du haft?

    Jag får väl försöka göra det... Jag förstår, men vet inte hur jag ska inte informera dom så småningom då dom frågar om honom...
  • Anonym (I)
    Mon 11 May 2020 15:15
    #5
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 15:11:30 följande:

    Tack men här var jag lever, i detta samhälle vart jag bor så är 27 mycket i jämförelse. Hur många förhållanden har du haft?

    Jag får väl försöka göra det... Jag förstår, men vet inte hur jag ska inte informera dom så småningom då dom frågar om honom...


    Måste man ha en partner då.. tycker det låter jättekonstigt. Känner flera över 40 som lever själva och aldrig fått barn tex. Jorden har inte gått under för det.

    Skulle vara värre om du hade cancer eller levt i missbruk. Varför är det så viktigt?
  • Anonym (.....­)
    Mon 11 May 2020 15:27
    #6
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 15:11:30 följande:

    Tack men här var jag lever, i detta samhälle vart jag bor så är 27 mycket i jämförelse. Hur många förhållanden har du haft?

    Jag får väl försöka göra det... Jag förstår, men vet inte hur jag ska inte informera dom så småningom då dom frågar om honom...


    Inte jättemånga, men en del kortare informerade jag aldrig min familj om... tyckte bara de behövde veta när det var riktigt seriöst/stabilt

    Som ovan skrev, man måste inte heller ha allt..

    Har flera på mitt jobbb som är över 40 utan partners, barn mm. Så blir livet ibland.
  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 15:34
    #7
    Anonym (I) skrev 2020-05-11 15:15:31 följande:

    Måste man ha en partner då.. tycker det låter jättekonstigt. Känner flera över 40 som lever själva och aldrig fått barn tex. Jorden har inte gått under för det.

    Skulle vara värre om du hade cancer eller levt i missbruk. Varför är det så viktigt?


    Nej de ha du väl rätt i. Tror inte det är det som är syftet med min tråd heller, att jag skulle känna att jag måste ha en partner. Utan syftet är att jag känner mig misslyckad över att jag haft så många partners som skitit sig. Även om bara det senaste berodde på mig.

    Och misslyckad pga att jag börjar bli såhär gammal och inte kommer nån vart. Vart jag bor är det såhär det funkar. Nu är jag gammal och alla kommer börja försöka hitta en partner åt en osv om man är singel, för det är tydligen det som är meningen med livet här. Har känt mig pinsam som kommer ensam gående med min hund, patetisk liksom. Och min familj verkar ju va av samma åsikt också

    Och dessutom mår jag dåligt annars också pga mina misshandel förhållanden för tydligen kunde jag ju inte bete mig behålla en kille som inte var misshandlande
  • Anonym (-)
    Mon 11 May 2020 15:44
    #8

    Jag är 33 år och har aldrig ens haft en relation. Tycker inte du behöver förtvivla för att du är 27. Än har du tid på dig.
    Själv har jag lyckats med min utbildning och jobb men som partner har jag totalhavererat då jag aldrig träffat någon alls.

  • Anonym (I)
    Mon 11 May 2020 15:55
    #9
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 15:34:02 följande:

    Nej de ha du väl rätt i. Tror inte det är det som är syftet med min tråd heller, att jag skulle känna att jag måste ha en partner. Utan syftet är att jag känner mig misslyckad över att jag haft så många partners som skitit sig. Även om bara det senaste berodde på mig.

    Och misslyckad pga att jag börjar bli såhär gammal och inte kommer nån vart. Vart jag bor är det såhär det funkar. Nu är jag gammal och alla kommer börja försöka hitta en partner åt en osv om man är singel, för det är tydligen det som är meningen med livet här. Har känt mig pinsam som kommer ensam gående med min hund, patetisk liksom. Och min familj verkar ju va av samma åsikt också

    Och dessutom mår jag dåligt annars också pga mina misshandel förhållanden för tydligen kunde jag ju inte bete mig behålla en kille som inte var misshandlande


    Du är inte gammal........... Gammal är man när man är typ 60.
  • Anonym (Erfar­enhet)
    Mon 11 May 2020 15:55
    #10
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 15:34:02 följande:

    Nej de ha du väl rätt i. Tror inte det är det som är syftet med min tråd heller, att jag skulle känna att jag måste ha en partner. Utan syftet är att jag känner mig misslyckad över att jag haft så många partners som skitit sig. Även om bara det senaste berodde på mig.

    Och misslyckad pga att jag börjar bli såhär gammal och inte kommer nån vart. Vart jag bor är det såhär det funkar. Nu är jag gammal och alla kommer börja försöka hitta en partner åt en osv om man är singel, för det är tydligen det som är meningen med livet här. Har känt mig pinsam som kommer ensam gående med min hund, patetisk liksom. Och min familj verkar ju va av samma åsikt också

    Och dessutom mår jag dåligt annars också pga mina misshandel förhållanden för tydligen kunde jag ju inte bete mig behålla en kille som inte var misshandlande


    Vad hård du är mot dig själv! Vet du vad? Jag ÖNSKAR att jag hade 4 kraschade förhållanden bakom mig! Tycker inte alls det är optimalt att gifta sig och skaffa barn med den förste man träffar. Du har inget att jämföra med och man behöver lite erfarenhet för att veta vad som är RÄTT. Du har erfarenhet som hjälper dig att se vilka män du ska undvika och vad du behöver i en man. Det är viktig kunskap att ha innan man skaffar familj och barn. Jag satsade också på den fösta och jag ångrar så att jag inte testade mig fram mer! Han är absolut ingen jag skulle välja att satsa på och bygga en familj med. Så det kraschade ju när barnet var jätteliten och där stod man ensam med ett barn. Och allt blir bara mer komplicerat då om man ska hitta det där på nytt. Kommer aldrig kunna leva i en kärnfamilj med en man.

    Och du, du är inte misslyckad, de jäkla ynkryggarna som utövade misshandel på din bekostnad, där snackar vi om misslyckade människor!

    Sträck på dig och lev livet- snart är det din tur:)

    Vad var det som gjorde att senaste killen gjorde slut förresten?
  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 15:56
    #11
    Anonym (I) skrev 2020-05-11 15:55:20 följande:

    Du är inte gammal........... Gammal är man när man är typ 60.


    Menade mer att samhället vart jag bor tycker så
  • Anonym (I)
    Mon 11 May 2020 16:01
    #12
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 15:56:25 följande:

    Menade mer att samhället vart jag bor tycker så


    Usch flytta därifrån, de verkar inte särskilt trevliga där
  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 16:05
    #13
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2020-05-11 15:55:49 följande:

    Vad hård du är mot dig själv! Vet du vad? Jag ÖNSKAR att jag hade 4 kraschade förhållanden bakom mig! Tycker inte alls det är optimalt att gifta sig och skaffa barn med den förste man träffar. Du har inget att jämföra med och man behöver lite erfarenhet för att veta vad som är RÄTT. Du har erfarenhet som hjälper dig att se vilka män du ska undvika och vad du behöver i en man. Det är viktig kunskap att ha innan man skaffar familj och barn. Jag satsade också på den fösta och jag ångrar så att jag inte testade mig fram mer! Han är absolut ingen jag skulle välja att satsa på och bygga en familj med. Så det kraschade ju när barnet var jätteliten och där stod man ensam med ett barn. Och allt blir bara mer komplicerat då om man ska hitta det där på nytt. Kommer aldrig kunna leva i en kärnfamilj med en man.

    Och du, du är inte misslyckad, de jäkla ynkryggarna som utövade misshandel på din bekostnad, där snackar vi om misslyckade människor!

    Sträck på dig och lev livet- snart är det din tur:)

    Vad var det som gjorde att senaste killen gjorde slut förresten?


    Tack. Det var fint att läsa ditt inlägg. Mjo, det är ju inget jag hade önskat heller iochförsig... Att göra slut när man hunnit skaffa barn.. Det är sant att jag nu har massor av erfarenhet vad jag önskar utav ett förhållande. Har du någon ny idag?

    Min senaste kille bröt upp pga att jag var väldigt kontrollerande och svartsjuk. :( Det beror nog på min dåliga självkänsla och att jag inte var tillräckligt redo rent psykiskt för ett nytt förhållande, hade konstiga tankesätt osv. Måste nog ta professionell hjälp....
  • Anonym (Missl­yckad) Trådstartaren
    Mon 11 May 2020 16:20
    #14
    Anonym (-) skrev 2020-05-11 15:44:02 följande:

    Jag är 33 år och har aldrig ens haft en relation. Tycker inte du behöver förtvivla för att du är 27. Än har du tid på dig.

    Själv har jag lyckats med min utbildning och jobb men som partner har jag totalhavererat då jag aldrig träffat någon alls.


    Tack för svar. Nja problemet är inte att jag skulle behöva ha en partner. Utan jag vet inte, känner mig misslyckad men saknar lite ord på varför... Är ledsen över uppbrottet som kom pga mitt fel , Det kunde blivit något bra :(
  • Tue 12 May 2020 23:23
    #15
    Anonym (Misslyckad) skrev 2020-05-11 16:05:54 följande:
    Tack. Det var fint att läsa ditt inlägg. Mjo, det är ju inget jag hade önskat heller iochförsig... Att göra slut när man hunnit skaffa barn.. Det är sant att jag nu har massor av erfarenhet vad jag önskar utav ett förhållande. Har du någon ny idag?

    Min senaste kille bröt upp pga att jag var väldigt kontrollerande och svartsjuk. :( Det beror nog på min dåliga självkänsla och att jag inte var tillräckligt redo rent psykiskt för ett nytt förhållande, hade konstiga tankesätt osv. Måste nog ta professionell hjälp....
    Kanske det är dax att ta en paus i ditt liv och reda ut den härva som du befinner dig i. 
    Att du var väldigt kontrollerande och svartsjuk tyder på svag självkänsla och insikt om dig själv. Du ska inte döma dig hårt eller eller anklaga dig själv.
    Sök hjälp hos en samtalsterapeut.
    Använd gärna papper o penna och skriv ner vad som har gått tokigt i livet och relationer. Skriv ner dina goda sidor och dom dåliga, Dina starka o svaga sidor hos dig själv, vad du vill i framtiden med dig själv. vad du har för drömmar i ditt liv.
    Och vad du själv vill. När du har gjort det så har du en karta över dig själv och nu kan du börja att planera din framtid så som du vill vara.
    Ge dig själv beröm och var stolt med dig själv.
    Försök att använda ditt förflutna som en positiv erfarenhet för din framtid. 
    Det kommer att ta tid, men det är det värt.

    Du är fortfarande ung och har livet framför dig.
Svar på tråden Livet är meningslöst och jag är misslyckad