• Anonym (Blir osäker)

Jag och min partner och vårat sexuella förflutna

Hej!

Jag har tidigare varit i relationer där tjejen jag har varit med inte har varit med särskilt många andra innan mig. Det har lett till att jag visat dem helt nya världar i form av sex och har alltid tyckt att tanken av en tjej med många sexpartners har varit jobbig. Sexpartners som har behandlat den viktigaste personen i mitt liv som ett sexobjekt, jag blir verkligen arg.

Men men, försöker att inte tänka på det eftersom att det inte leder någonstans och har försökt att leta efter tjejer som har valt sexpartners med omsorg. Men hon som jag träffar nu har haft 15-20 stycken vid 22 års ålder. När jag fick reda på detta så ville jag backa ur men fortsatte att träffa henne eftersom att vi hade det trevligt tillsammans. Men av någon anledning är jag sämre i sängen med hon här än tidigare partners och om jag råkar komma tidigt eller inte får henne att komma så får jag en bild av att hon kanske tänker på det exet som gav henne just det. Vi har även pratat om det och vi är väldigt ärliga mot varandra. Hon har sagt att jag inte är den största hon har varit med men att det inte spelar någon roll. Men eftersom att jag inte presterar så som jag gjort innan så känner jag mig ännu mindre i sängen och det är nästan som att sex blir lite jobbigt än mest njutning där jag vill bevisa något...

Jag har tidigare njutit mer av sex men nu är det lite mer stressigt och jag tycker inte om tanken att det har varit där så många innan mig och jag har alltid tänkt att tjejer som henne, om man skulle göra slut, bara svingar vidare till nästa partner. Jag börjar verkligen bry mig om henne och jag är mer rädd för att bli sårad än att verkligen gå all in med henne eftersom att hon tidigare har bytt partners på samma sätt som hon byter strumpor och jag är inte sån som person. Jag har haft en del tillfälliga sexuella kontakter men överlag så har jag varit i förhållanden...

Jag vet inte riktigt hur jag gör för att komma över detta så jag skriver denna tråd för att se om det är/har funnits andra i samma situation och hur ni gjorde för att lösa det för detta äter upp mig inifrån lite mer för varje dag som går och ju mer jag börjar bry mig om henne.

• Svar på tråden Jag och min partner och vårat sexuella förflutna
  • Anonym (A)

Hur många sexpartners har du haft själv och hur gammal är du?

• Anonym (Alice)

Jag tror att du borde göra slut med den här tjejen. Inte för hur många hon legat med (vilket inte är speciellt många i det stora hela), men för hur du själv överanalyserar situationen och tom börjar bry dig mindre om henne på grund av hennes antal sexpartners. Här ligger ju problemet hos dig. Det låte rju inte heller som om du kan komma över det här heller.

Så gör slut, och med nästa tjej du träffar pratar du helt enkelt inte om hur många ni har legat med, om du är störst eller inte och vad mer ni nu tar upp. Du kan ju uppenbarligen inte hantera det och att pratar ni om det kommer du bara skjuta dig själv i foten.

• Pope Joan II
    Anonym (Blir osäker) skrev 2020-05-12 11:10:47 följande:

Hej!

Jag har tidigare varit i relationer där tjejen jag har varit med inte har varit med särskilt många andra innan mig. Det har lett till att jag visat dem helt nya världar i form av sex och har alltid tyckt att tanken av en tjej med många sexpartners har varit jobbig. Sexpartners som har behandlat den viktigaste personen i mitt liv som ett sexobjekt, jag blir verkligen arg.

Men men, försöker att inte tänka på det eftersom att det inte leder någonstans och har försökt att leta efter tjejer som har valt sexpartners med omsorg. Men hon som jag träffar nu har haft 15-20 stycken vid 22 års ålder. När jag fick reda på detta så ville jag backa ur men fortsatte att träffa henne eftersom att vi hade det trevligt tillsammans. Men av någon anledning är jag sämre i sängen med hon här än tidigare partners och om jag råkar komma tidigt eller inte får henne att komma så får jag en bild av att hon kanske tänker på det exet som gav henne just det. Vi har även pratat om det och vi är väldigt ärliga mot varandra. Hon har sagt att jag inte är den största hon har varit med men att det inte spelar någon roll. Men eftersom att jag inte presterar så som jag gjort innan så känner jag mig ännu mindre i sängen och det är nästan som att sex blir lite jobbigt än mest njutning där jag vill bevisa något...

Jag har tidigare njutit mer av sex men nu är det lite mer stressigt och jag tycker inte om tanken att det har varit där så många innan mig och jag har alltid tänkt att tjejer som henne, om man skulle göra slut, bara svingar vidare till nästa partner. Jag börjar verkligen bry mig om henne och jag är mer rädd för att bli sårad än att verkligen gå all in med henne eftersom att hon tidigare har bytt partners på samma sätt som hon byter strumpor och jag är inte sån som person. Jag har haft en del tillfälliga sexuella kontakter men överlag så har jag varit i förhållanden...

Jag vet inte riktigt hur jag gör för att komma över detta så jag skriver denna tråd för att se om det är/har funnits andra i samma situation och hur ni gjorde för att lösa det för detta äter upp mig inifrån lite mer för varje dag som går och ju mer jag börjar bry mig om henne.

Gode värld, så pompöst och larvigt! 

"Det har lett till att jag visat dem helt nya världar i form av sex och har alltid tyckt att tanken av en tjej med många sexpartners har varit jobbig."

Vad blir du arg på? Det kan väl lika gärna vara tjejen som behandlat sina sexpartners som sexobjekt, vad vet du om den saken? Om inte tjejerna du träffar är arga över att ha haft mycket sex med flera olika män förstår jag inte varför du skulle vara det. 

Sexpartners som har behandlat den viktigaste personen i mitt liv som ett sexobjekt, jag blir verkligen arg.

Tjejer som henne? En tjej som du bryr dig? Eller vad menar du? Menar du något nedlåtande för att hon redan sett "nya världar"? 

Jag har tidigare njutit mer av sex men nu är det lite mer stressigt och jag tycker inte om tanken att det har varit där så många innan mig och jag har alltid tänkt att tjejer som henne, om man skulle göra slut, bara svingar vidare till nästa partner. 

Jag tycker absolut att du ska avbryta förhållandet, och heller inte inleda något nytt ens med en oskuld, innan du tagit itu med dig själv. Vad hon gör efter att det tagit slut har du inte med att göra.
  • Anonym (Mannen_i_stan)
    Anonym (Alice) skrev 2020-05-12 13:00:45 följande:

Jag tror att du borde göra slut med den här tjejen. Inte för hur många hon legat med (vilket inte är speciellt många i det stora hela), men för hur du själv överanalyserar situationen och tom börjar bry dig mindre om henne på grund av hennes antal sexpartners. Här ligger ju problemet hos dig. Det låte rju inte heller som om du kan komma över det här heller.

Så gör slut, och med nästa tjej du träffar pratar du helt enkelt inte om hur många ni har legat med, om du är störst eller inte och vad mer ni nu tar upp. Du kan ju uppenbarligen inte hantera det och att pratar ni om det kommer du bara skjuta dig själv i foten.

Om en 22-åring haft sex med 15-20 olika män så är det väldigt många för en så ung tjej. För mig hade hon gått bort som flickvän. 
  • Anonym (Blir osäker)
    Anonym (A) skrev 2020-05-12 12:58:22 följande:

Hur många sexpartners har du haft själv och hur gammal är du?

Jag är också 22 och har legat med 13 och jag tycker att det är högt.
  • Anonym (Blir osäker)
    Anonym (Alice) skrev 2020-05-12 13:00:45 följande:

Att undvika de frågorna är ett sätt att vara lyckligt ovetande antar jag. Problemet är att jag vill veta för att jag har under mina aktiva sexuella år sett för många tjejer som helt enkelt sagt saker som "Jag har egentligen pojkvän men..."

I dagsläget litar jag på henne men det känns som att hon eventuellt en kan vara en sådan. Hon har inte gett mig någon direkt anledning till att tro det, men får bara den bilden. Hon verkar lojal men vet många tjejer som har verkat lojala mot sina killar.

Ja du, det finns kanske något av ett problem hos mig, men problemet är att jag inte orkar riskera vara med en tjej som har en förmåga att börja tänka med vad hon har där nere istället för sin hjärna. De förhållanden jag har haft innan har inte varit några problem, men då har jag också valt tjejer som jag vet hellre skulle bli nunnor än att vara otrogna.

"Problemet" här är att tanken var aldrig att det skulle bli seriöst mellan oss, men hon är en riktigt nice tjej, men blir som sagt osäker på den biten hos henne. Samtidigt så försöker jag att inte tänka på det förflutna men det känns lite som att ränderna aldrig går ur en tiger.
  • Anonym (Blir osäker)
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2020-05-12 13:22:34 följande:
    Om en 22-åring haft sex med 15-20 olika män så är det väldigt många för en så ung tjej. För mig hade hon gått bort som flickvän. 
    Det är så jag brukar tänka med, men som sagt så är hon riktigt nice i övrigt och börjar gilla henne. Men vill också bara hålla fast vid mina principer även om de inte helt är definierade men men, börjar bli lite komplicerat med känslorna nu.
  • Ingrid1983

Det låter inte klokt, så länge du är den med mest erfarenhet i sängen är allt frid och fröjd, men inte tvärtom? De tjejerna du haft innan kan ju i så fall tänka precis såhär om dig? Det bästa är att inte prata om sånt alls, snoppstorlek och antal. Gör man det så är det knappast kärlek, eftersom det är det minst viktiga i en relation. Sexuell kemi och vad ni två har tillsammans här och nu är förstås viktigt. Men det har inget med det förflutna eller framtiden att göra. Trodde hora/Madonna syndromet var helt borta. Jag är mycket äldre än du men har aldrig behövt svara på konstiga frågor eller känt att sexuell erfarenhet spelar roll i mina relationer. Här på familjeliv verkar det vara väldigt vanligt att lägga vikt vid hur lösaktig/återhållsam partnern varit innan.

• Anonym (ooo)

Så du vill vara den som "visar nya världar" , du är faktiskt bara 22, låte lite märkligt att du tänker om dig själv som "den vise mästaren"

Sen träffar du en tjej som råkar haft ute fler parters än du och genast får självkänslan sig en törn -eller?
    Det är här du går fel i dina tankar. Skit i vad ni har gjort innan ni möttes. Varje situation är ny. 

Dessutom får du inse att får varje år som går kommer du blir äldre, tjejerna du dejtar blir äldre och det kommer vara allt svårare för dig att vara den som "visar nya världar" - tänk på det. 

Vill du inte vara med tjejen så var inte det, men då hoppas jag du har andra anledningar än det ovan för det blir ärligt talat mest bara löjeväckande. 

Svar på tråden Jag och min partner och vårat sexuella förflutna