• Anonym (Hans)

    Tror jag håller på att bli asexuell

    Vet inte exakt vad jag vill med tråden. Kanske bara skriva av mig.

    Var tidigare i ett förhållande, sexet var väl okej men skedde oftast på hennes initativ. Förhållandet tog slut av andra skäl däremot.

    Har varit singel i cirka två år nu. Till en början försökte jag leva singellivet och hitta "one night stands". Gick inte så bra.

    Jag har märkt mer och mer med tiden att min sexlust minskat och minskat. Nuförtiden blir jag nästan lite äcklad när jag tänker att ligga med en kvinna.

    Tidigare har jag åtminstone haft lite lust, nu är den nästan helt borta.

    Kan man utveckla asexualitet även i vuxen ålder? Kan det vara något annat?

  • Svar på tråden Tror jag håller på att bli asexuell
  • Tunnis

    Har du sexuella fantasier? Blir du upphetsad av porr eller onanerar du något?

    Kan ju vara att du behöver en känlsomässig koppling för att känna lust, kanske haft destruktiva tankar som satt spår iom att du säger att du känner dig äcklad?

  • Anonym (Hans)
    Tunnis skrev 2020-05-12 12:53:11 följande:

    Har du sexuella fantasier? Blir du upphetsad av porr eller onanerar du något?

    Kan ju vara att du behöver en känlsomässig koppling för att känna lust, kanske haft destruktiva tankar som satt spår iom att du säger att du känner dig äcklad?


    Det händer att jag onanerar, men inte varje dag. Har väl mer blivit något jag gör av vana. Eller i vissa fall mer som avkoppling. Händer att jag tittar på porr/läser sexnoveller, men det är inte så ofta.

    Jag känner inte heller så mycket för känslomässiga kopplingar. Har väl lagt hela flickvänstanken på is för tillfället, jag försökte dock dejta en kort tid.

    Kan inte se några direkta destruktiva tankar som påverka däremot.

    Tack för svar!
  • Anonym (Hehe)

    Fler män borde vara det.
    Tänker kvinnor.
    Hehe.

  • Tunnis
    Anonym (Hans) skrev 2020-05-12 12:57:06 följande:
    1. Det händer att jag onanerar, men inte varje dag. Har väl mer blivit något jag gör av vana. Eller i vissa fall mer som avkoppling. Händer att jag tittar på porr/läser sexnoveller, men det är inte så ofta.

    2. Jag känner inte heller så mycket för känslomässiga kopplingar. Har väl lagt hela flickvänstanken på is för tillfället, jag försökte dock dejta en kort tid.

    Kan inte se några direkta destruktiva tankar som påverka däremot.

    Tack för svar!
    1. Frågan var mer om du känner lust i de fallen, om du blir upphetsad av porr är du nog inte asexuell i alla fall.

    2. Vad menar du? Min poäng var att du kanske behöver känna en känslomässig koppling för att sex med en person ska kännas bra, dvs inte ONS utan något djupare. Om du träffar någon du blir kär i så kanske lusten kommer?
  • Anonym (Hans)
    Tunnis skrev 2020-05-12 13:29:36 följande:
    1. Frågan var mer om du känner lust i de fallen, om du blir upphetsad av porr är du nog inte asexuell i alla fall.

    2. Vad menar du? Min poäng var att du kanske behöver känna en känslomässig koppling för att sex med en person ska kännas bra, dvs inte ONS utan något djupare. Om du träffar någon du blir kär i så kanske lusten kommer?
    1. Sällan, men det händer. Frågan är då vad jag är om inte asexuell, nästan asexuell?

    2. Jag menar att jag inte får känslomässiga kopplingar till andra, inte romantiska sådana iallafall. Som det är nu lockas jag varken av ONS eller förhållanden. Jag kan inte se att jag skulle bli kär.
  • Anonym (D)

    Vet inte, men jag är likadan. Äcklas av bara tanken på att ligga med nån.

  • Anonym (köpin­gsmann­en)

    Sex föder sex heter det ju. Ju mer sex du har desto mer sex vill du ha.. Det ockuperar hjärnan mer och då vill man ju ha det mer också. 

    Naturligtvis gäller det omvända. Lever du utan sex och lust så dör den med tiden. Tur är väl det. Tänk alla som lever i sexlösa förhållanden eller själva... De skulle ju bli knäppa till sist om det inte var så att lusten dör ut. 

    Skulle du träffa på en donna som ger dig gensvar så kommer säkerligen lusten tillbaka också... I väntan på det föreslår jag att du ägnar din frigjorda tid till saker du tänk göra men som aldrig blev gjort. Skriv en uppsats. Måla om huset eller snickra en uteplats. Det är ju sådant som vi med stark sexdrift inte lyckas få gjort då vi tänker med lilla huvudet för ofta. 

  • Anonym (Hans)
    Tukt skrev 2020-05-12 14:47:33 följande:

    Vet inte hur gammal du är, men låter som eventuell testosteronbrist...


    35. Kanske det, samtidigt gillar jag inte tanken att pilla för mycket med kroppens substanser.
  • Tunnis

    Du har fått en del funderingar men du verkar inte särskilt benägen att hitta en lösning, kanske inte är ett problem egentligen då?

Svar på tråden Tror jag håller på att bli asexuell