• Undrandee

    Ingen mens denna månad, kan jag räkna med ÄL?

    Denna månad var min mens beräknad den 5/5 men har inte dykt upp. Är på CD 38 nu och brukar aldrig vara såhär sen! Men flera grav.tester är negativa...

    Min fråga är, kan jag ändå få ny ÄL denna månad om mensen nu uteblir? Eller uteblir även ÄL också fram tills mensen kommer igång igen?

    Hoppas ni förstod min fråga!

  • Svar på tråden Ingen mens denna månad, kan jag räkna med ÄL?
  • BuoBä

    Är mensen sen (och man inte är gravid) så har ÄL blivit sen eller helt uteblivit. Det kan tex bero på att två äggblåsor var lika mogna och ingen "vann". Det inträffar ibland.

    Det kan hända att du får en sen ÄL och mens ca 2 veckor efter det. Eller så ger slemhinnan upp till slut och du får en blödning som egentligen inte är en riktig mens. I det senare fallet så kommer nästa chans för ÄL efter den blödningen.

  • Undrandee
    BuoBä skrev 2020-05-12 23:04:59 följande:

    Är mensen sen (och man inte är gravid) så har ÄL blivit sen eller helt uteblivit. Det kan tex bero på att två äggblåsor var lika mogna och ingen "vann". Det inträffar ibland.

    Det kan hända att du får en sen ÄL och mens ca 2 veckor efter det. Eller så ger slemhinnan upp till slut och du får en blödning som egentligen inte är en riktig mens. I det senare fallet så kommer nästa chans för ÄL efter den blödningen.


    Hmm, vet inte om jag vart klokare. Kan jag alltså få en ny ÄL innan en blödning?
  • Anonym (Ny månad)

    Jag tolkar din fråga som att:

    -Du tänker ifall din mens nu uteblev, att du är inne på en ny cykel och undrar ifall du kan få ägglossning under den nya cykeln även om även denna månads mens också uteblir.

    Förstår jag dig rätt?

    Ägglossning kommer alltid före mens så ja, du kan få ägglossning under denna nya cykel och sen invänta mens (om den kommer vill säga)

    Jag kanske missförstår dig, isåfall får du rätta mig

Svar på tråden Ingen mens denna månad, kan jag räkna med ÄL?