• Thu 14 May 2020 06:27
    1715 visningar
    32 svar
    32
    1715

    Min mamma har slutat dricka, och jag kan inte vara glad för hennes skull

    Har du blivit stampad å under så många år, så får man djupa ärr.
    Och din reaktion känns rätt logisk.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 14 May 2020 12:24
    #14

    TS man kanske till och med hävda att du fått en typ av posttraumatisk stress, som blir övertydlig nu när din mamma verkar gett upp alkoholen.


    Du hade fått adressera detta en dag oavsett är min gissning, även om mamman varit helt ur bilden.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 14 May 2020 15:36
    #19
    Anonym (SI) skrev 2020-05-14 14:49:22 följande:
    Tack för alla era fina svar och tack för rådet om ACA, hade inte hört talas om dem innan.

    Det stämmer att jag har haft det som ett projekt att få min mamma nykter. Jag gav så mycket av min tid och energi för att hon skulle bli nykter.

    Vet inte om du greppade detta, men du måste få tid och läka självockså, det är inte bara din mamma som haft problem.(även om det är din mamma som orsakat dom)
    Kanske du ska prata med någon expertis och hjälpa dig på traven och komma vidare i relationen utan att du mår dåligt.
    Ska du lösa detta själv, så är det stor chans att det tar lång lång tid innan du mår bra igen, även med/utan din mamma närvarande.

    Ditt välmående kommer i första rummet här.(Så länge det inte går ut över andra givetvis).
    Medberoende är svåra saker att hantera.
    Är du annars öppen med din mammas alkoholism till vänner och bekanta, det är ett steg i ditt läkande helt garanterat.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Min mamma har slutat dricka, och jag kan inte vara glad för hennes skull