• CEng

    Tips och råd i denna pandemi

    Hej alla där ute.

    Jag har nu i snart fyra veckor haft liiiite ont i halsen, ingen feber, ingen hosta, ingen rinnande näsa. Har dock varit torr i näsan och ögonen.

    Jag har ingen pollenallergi vad jag vet om, aldrig känt av det förut.

    Pratat med vårdpersonal online som säger att det bara är att vänta ut. Troligtvis en virusinfektion eller så.

    Det är så sjukt påfrestande på mitt psyke, då jag är pigg i övrigt, känner mig inte sjuk eller klen. Men jag vågar ändå inte gå på affären eller till jobbet. Har som tur är möjligheten att arbeta hemifrån, men man är ju väldigt isolerad ändå. Speciellt nu på fjärde veckan.

    Jag börjar fundera på om jag känner efter för mycket, tänker på det för mycket etc. Jag är inte så rädd för min egen hälsa, det jag är rädd för är att råka smitta någon annan. Därför blir jag så stressad av hela situationen.

    Jag tycker det är så svårt att avgöra när man är ?frisk? när det bara handlar om lite halsont, man kan ju ha ont i övrigt utan att det är något virus, torr luft, snarkning, allergi etc.

    När ska man våga sig ut igen?

    Tänk så fortsätter det i flera veckor till och det är samma status.. ibland önskar jag bara att nån kunde komma hem till en och ta ett prov så man får veta.....

    Tacksam för svar och tips, hoppas ni tar hand om varandra där ute nu i dessa tider.

Svar på tråden Tips och råd i denna pandemi