Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Bortprioriterad av föräldrar

Jag tycker du ska söka samtalskontakt på din vårdcentral så att du får bearbeta det du har varit med om. Inte minst för att du kanske  nu skaffar egna barn.
    Har du någon kontakt med din "plastmamma"? Kan du återknyta den?
    Se sambons familj som en tillgång. Tycker det låter som en ljusglimt att du har en sambo och hans familj.

• Anonym (x)
    Anonym (Maja) skrev 2020-05-14 10:54:28 följande:
    På något vis skönt att höra om andra i liknande situation även om det såklart eg är något positivt. Jag har ju alltid haft distans så i och med den tightare relationen som min sambo har så känner jag mig även trängd. Det blir dubbla känslor. Nu träffas ju vi dagligen pga att dom bor granne, några min bort och den rörelse dom driver tillsammans. Jag är otroligt tacksam men känner samtidigt en sorg och ibland att dom kliver innanför mitt personliga space. Jag är ju van med distans och att vara självständig. Helt plötsligt har man människor inpå sig som gör allt för en vilket jag inte är van vid. Sambon och jag har haft gräl över detta där jag får höra att jag har en familj här nere som älskar mig och som bryr sig om mig och att jag måste lära mig att hantera och acceptera detta istället för att skjuta bort dom. 

Det är svårt när man inte är van. Och det är otroligt blandade känslor. Men det blir också samtidigt så påtagligt eftersom tomheten efter ens egen familj blir desto mer påtaglig.. "varför bryr inte dom sig"? 
    Jag skulle inte vilja träffa mina svärföräldrar varje dag. Inte heller vilja ha dom springandes i mitt hem.
    Det har ingenting med att göra att man är otacksam
Svar på tråden Bortprioriterad av föräldrar