• Padirac

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 08:52:23 följande:
    Va? Skojar du med mig? Recension? Läste du artikeln?

Det handlar ju främst om upphovsrättsmålet.

En recension hos Aftonbladet borde för övrigt innefatta en kommentar om de ställen i boken där Aftonbladet nämns.

Artikeln är ett alibi för att kunna hävda att de tagit upp ämnet.
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 08:54:53 följande:
    Boken innehåller ganska mycket som inte diskuterats tidigare. Man skulle faktiskt kunna påstå att vi gick bredvid Hitler i kriget. Och efter. Så det är visst ett nytt ämne. Läs boken och gör din egen tolkning!
    De saker DU nämner i boken är de saker som SD tog upp i sin Bruna Film ... så visst har ust detta tagits upp tidigare  - och konstaterats vara historieförfalskning och goebbelsk propaganda då SD drev dessa saker..ingen hemligheter där alltså, i något läger...

• Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 12:42:58 följande:
    Till saken hör att jag så sent som för någon vecka sen satt och argumenterade i ett nätforum med samma linje som du. Men nu känns det som jag förstår hur allt hänger ihop. Jag ser den röda tråden. Den svenska folksjälen. Kollektivismen. Jag ser den i sättet att hantera pandemin, jag ser det i utrikespolitiken, jag ser den i svenska skolan.

Vi är en homogen grupp, styrda som en flock får av vår herde! Och herden är inte ens sossarna eller riksdag och regering. Det är den här nedärvda essensen som SD pratar om. Den ligger i folksjälen. Och den är inte bra. Den är omoralisk och utelämnande. Den tror den är nåt. Den är motsatsen till jante.
    Så du har alltså blivit en äkta Svensk - så som SD och deras anfader fascisten Per Engdahl definierar det?

• Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 12:35:45 följande:
    Jag diskuterar boken för att den kommit på tal i tråden. Hur det är med SD och deras rötter är inget jag diskuterar i tråden och är heller inget jag är så intresserad av just nu eftersom de aldrig styrt landet och det är väl tveksamt om de nånsin kommer göra det.

Jag är mer upprörd som svensk arbetargrabb som blivit fostrad i den svenska godheten och den självgodhet detta medfört få höra otaliga bevis på att Sveriges roll under och efter kriget är allt annat vad jag trodde. Jag har sett den där SD-filmen du pratar om men minns inte riktigt vad de tog upp. Flams bok chockerade mig. Det kan jag inte minnas att SD-filmen gjorde så ev likheter mellan dessa kan jag inte uttala mig om.

Men att Svenska partier under kriget, med S i spetsen var antisemiter ser jag nu som en sanning.

Att antisemit var vanlig under och innan krigstiden är kanske inget som sticker ut. Men sättet man skrivit om historien stör mig. Jag vill att Sverige tar ansvar. Särskilt ang ariseringen som Sverige anammade redan 1933 innan nån visste att kriget skulle komma. Att man började stämpla judepass är också illa.

Att man lyckades trolla bort delar återbetalningen av de delar av tyska krigsbytet som fanns/finns i Sverige är anmärkningsvärt. Att så lite av miljonerna som ändå betalades ut gick tillbaka till judarna är helt sjukt. Att man fick igenom att ändra benämningen krigsskadestånd till återbyggnadsbidrag är bananas.

Att den svenska antisemitiska linjen fortfarande är igång är också beklämmande. Med alla bidrag till Palestina och kritiken mot Israel. Att Sverige som enda land erkänt staten Palestina säger en hel del.

Att Sverige var en stor del i att ge terrororganisationen PLO legitimitet är också ganska otroligt. Tänk om samma sak skulle ske med IS idag!
    Det var mycket osanningar du drog till med här..

Som ett exempel så motsatte sig Sverige ariseringen som nazityskland krävde för att tyska bolag skulle få handla med olika bolag.  Bolag i Sverige fick undantas från krav på arisering och det var inte regeringen utan enskilda bolag som nazittyskland ville ställa dessa krav på.

Jag kan rota reda på länken igen om beskriver detta..
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:23:36 följande:

Wait! När du skrev detta hade jag inte tagit upp några saker alls.

Well played.

Åjo, DU tar upp en del saker innan jag skriver detta. Titta på dina egna inlägg så får du själv se.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:27:19 följande:

Vad pratar du om? Jag kritiserar den nedärvda essensen och du säger att jag blivit en sån? Det är väl snarare jag som börjar bryta mig loss medans du sitter djupt i den.

DU bekräftar att du tror på en nedärvd essens i det här inlägget.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 12:42:58 följande:

Till saken hör att jag så sent som för någon vecka sen satt och argumenterade i ett nätforum med samma linje som du. Men nu känns det som jag förstår hur allt hänger ihop. Jag ser den röda tråden. Den svenska folksjälen. Kollektivismen. Jag ser den i sättet att hantera pandemin, jag ser det i utrikespolitiken, jag ser den i svenska skolan.

Vi är en homogen grupp, styrda som en flock får av vår herde! Och herden är inte ens sossarna eller riksdag och regering. Det är den här nedärvda essensen som SD pratar om. Den ligger i folksjälen. Och den är inte bra. Den är omoralisk och utelämnande. Den tror den är nåt. Den är motsatsen till jante.

DU menar att WVS har missförstått allt om individualism?

Du pratar orwellskt nyspråk
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:58:12 följande:

Det gör jag definitivt. Men jag tog avstånd från den. Men visst finns den. Och den förefaller antisemitisk.

Så du har alltså blivit en äkta Svensk - så som SD och deras anfader fascisten Per Engdahl definierar det!!!
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 14:09:28 följande:
    Du är en märklig herre. Trögfattad eller livrädd för att information ska komma ut, jag kan inte avgöra vilket.

Jag har aldrig röstat på SD och ställer mig inte bakom nåt parti.
    Jag skriver att du har uppfattningen att det finns nedärvda essenser och du håller med. 

Jag redogör för att tanken kommer från Fascisten och nazister Per Engdahl och är den bärande del av SDs politiska ideologi och rörelsen runt om kring dessa och deras svans.

Det är inget märkligt  - och det är inte jag som är livrädd här.. du omfattar flera ståndpunkter som finns i det fascistiska tankegodset, där den nedärvda essens är en del av detta.  Oavsett vioket parti du röstar på eller inte röstar på är detta sant.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 14:51:30 följande:

Trög alltså.

Verkar så.. du skulle ju sluta men hänger kvar ändå.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S