Tyghajen skrev 2020-05-15 10:18:52 följande:
Hej , tack för all input ... jag har aldrig tänkt tanken att hon manipulerar mig eller kör någon utpressning , kvinnan är väldigt god och en bra mamma på alla sätt och vis och är en väldigt fin flickvännen , förutom denna punkt som belastar väldigt mycket.
Jag har tagit avstånd från ansvaret för hennes barn gällande hämtning och lämning och barnvakts sittandes i den stora utsträckningen för det har blivit för mycket.
Just därför är vi i situationen som gör att vi kommer göra slut eftersom det inte funkar att ha det såhär , inte meningen att jag ska ta avstånd eller att hon ska behöva känna att jag inte ställer upp, det blir en vardag där man inte är lycklig.
Jag har svårt att sluta ställa upp , och enda fungerande som en lycklig familj ..
Jag ställer gärna upp att ha barnen , men just hämta å lämna och ha dem ensam jämt å ständigt är en helt annan sak, inte meningen att jag ska träffa barnen mer än jag träffar nya partnern ... det vinner jag inte så mkt på.
Barnens pappa är inte med i bilden längre , och det var han inte när vi träffades heller ...
Just därför anser jag att det är ännu viktigare att hon byter jobb och tar ansvaret själv , och inte lägger det på mig eller på sina anhöriga och vänner.
Hon umgås med sina barn dem dagar hon slutat tidigt eller är ledig. så antingen får hon lediga dagar med sina barn eller hämta tidigt , hon får aldrig en stressig dag...
och mina barns hämtar hon inte. Det behövs inte för det sköter jag själv och det gör jag mer än gärna , det e min uppgift
Allt handlar väl om vart sin Egna gräns går , och min har gått ... finns säkert många bonus familjer som ställer upp till 100% och familjer som är helt uppdelade , alla är olika.
Usch, vad jobbigt. Förstår att det är tufft för dig att stå upp för dig själv. Men bra gjort! Modigt! Du ringar in en viktig sak: de flesta föräldrar VILL mer än gärna hämta sina barn, just för att dom är föräldrar. Det är inget man väljer bort eller lämpar över på en partner som inte är förälder. Var är din flickväns dåliga samvete över sina barn och dig? Är det så att hon har haft barnen på heltid länge och därför är lättad och nöjd över att äntligen få slippa ansvaret för dom lite grann? Jag har en kvinnlig väninna som är i den sitsen - hon var helt ensamstående med sina två barn i flera år. Pappan är ute ur bilden. Nu har hon flyttat ihop med en barnlös kille och lämpar gladeligen över ansvaret för barnen på honom. Trots att hon bara känt killen i ett par år så får han lämna och hämta, åka själv med barnen till landstället medan hon är hemma och jobbar etc. Jag undrar hur länge den pojkvännen står ut...det är INTE många människor som skulle ta över ansvaret på sin partners barn på det självuppoffrande sättet i längden.