• Anonym (U)

Dags att avslöja otrogna också!

Att PR blev avslöjad som sexköpare är bra. Förträffligt! Det borde alla köpare bli. Och utstå allas spott och spe. Men nu är det dags att alla otrogna avslöjas och fråntas all ära och heder också. Den smärta som de som drabbas utsätts för är obeskrivlig och många får sina liv totalförstörda. Men det accepteras fortfarande. Jag vill se alla otrogna hängas ut på samma sätt som PR.

Oavsett kön, det är lika illa vem som är otrogen.

Om det offentliggjordes skulle man ha möjlighet att välja bort de som klassats som otrogna.

• Svar på tråden Dags att avslöja otrogna också!
  • Anonym (Bofinken)

Tyvärr så måste man nog inse att det finns dem utan moral och de kommer ljuga sig blå och skylla ifrån sig. De som är otrogna håller ihop. Killkompisar som ljuger åt sin kompis har jag också upplevt mer än 1 gång.

Jag skulle nog hellre vilja komma åt de som psykopater och narcister. Lögnare som aldrig bryr sig

• LauraPalmer

Att jämföra sexköp med otrohet låter rätt så skevt. Sexköp är olagligt och är många gånger rena våldtäkter av kvinnor och barn som fallit offer för trafficking. 

Otrohet är absolut inget man vill uppleva men det är inte olagligt och ingen borde bli uthängd för det.  

• Anonym (var försiktig)

Hur kan du veta säkert att en person är otrogen?

• Anonym (nja)

Ja, det är förkastligt att vara otrogen, men det är faktiskt inte så att en gång otrogen alltid otrogen. 

Att man väljer att vara otrogen kan ha många själ. En kan vara att man är fruktansvärt olycklig i sitt förhållande. Att välja otrohet är superdumt, men nu väljer ju en hel del människor dumt  

Det betyder inte att personen i fråga kommer att vara otrogen framöver också. 

• Anonym (U)
    Anonym (var försiktig) skrev 2020-05-16 14:18:18 följande:

Hur kan du veta säkert att en person är otrogen?

LauraPalmer skrev 2020-05-16 14:13:13 följande:

Att jämföra sexköp med otrohet låter rätt så skevt. Sexköp är olagligt och är många gånger rena våldtäkter av kvinnor och barn som fallit offer för trafficking. 

Otrohet är absolut inget man vill uppleva men det är inte olagligt och ingen borde bli uthängd för det.  

Vad som står i lagboken är en sak, moraliskt är de på samma låga nivå och det borde styra.
  • Anonym (U)
    Anonym (nja) skrev 2020-05-16 14:23:22 följande:

Ja, det är förkastligt att vara otrogen, men det är faktiskt inte så att en gång otrogen alltid otrogen. 

Att man väljer att vara otrogen kan ha många själ. En kan vara att man är fruktansvärt olycklig i sitt förhållande. Att välja otrohet är superdumt, men nu väljer ju en hel del människor dumt  

Det betyder inte att personen i fråga kommer att vara otrogen framöver också. 

Är man olycklig i sitt förhållande gör man slut. Man går ALDRIG bakom ryggen på sin partner. Man korsar en gräns och gör man det en gång så har man den benägenheten och den går inte bort.
  • Anonym (nja)
    Anonym (U) skrev 2020-05-16 14:25:42 följande:
    Är man olycklig i sitt förhållande gör man slut. Man går ALDRIG bakom ryggen på sin partner. Man korsar en gräns och gör man det en gång så har man den benägenheten och den går inte bort.

Det är din åsikt. 

Jag tycker också man gör slut om det inte går att lösa innan man inleder något med någon annan. 

Men jag vet också att inte alla som en gång varit otrogna är det alltid. Inte ens om det börjar gå dåligt i förhållandet. Många lär sig faktiskt av det de gjorde första gången. 

• LauraPalmer
    Anonym (U) skrev 2020-05-16 14:23:39 följande:

Vad som står i lagboken är en sak, moraliskt är de på samma låga nivå och det borde styra.
    Även moraliskt så tycker jag att det skiljer en hel del. 
  • Anonym (U)
    Anonym (nja) skrev 2020-05-16 14:28:22 följande:

Det är din åsikt. 

Jag tycker också man gör slut om det inte går att lösa innan man inleder något med någon annan. 

Men jag vet också att inte alla som en gång varit otrogna är det alltid. Inte ens om det börjar gå dåligt i förhållandet. Många lär sig faktiskt av det de gjorde första gången. 

Man saknar all respekt för andra människor. Det lär man sig inte av utan vidare. Precis som att sexköpare inte lär sig att det är fel bara för att de avslöjas. Den unkna synen på andra människor finns där från början och försvinner inte.
  • Anonym (var försiktig)
    Anonym (U) skrev 2020-05-16 14:23:39 följande:

Det var ju inte ett svar på min fråga.
Svar på tråden Dags att avslöja otrogna också!