• Anonym (Gille­)
    Sat 16 May 2020 22:07
    414 visningar
    3 svar
    3
    414

    Långvarig svacka

    Är det inte typiskt tjejer/kvinnor att inte prioritera sina hobbys?
    Min man skulle aldrig tämja på tiden med hobbys en millimeter tex. han arbetar heltid och spelar innebandy 2 veckan och fotboll 1-2 ggr veckan.
    Han bitchar aldrig att han är trött, omotiverad mm. han bara gör det.
    Kan avundas det... Jag är mer ostabil i min relation till träningen och känslor kan sätta stopp för det typ trött, lite ledsen...

    Du borde fundera över varför det inte är en hobby värd att prioritera? eller om det är värt det och allt är inte gröna skogar. Kanske se hobbyn också som en arbetsuppgift ibland för att få ut det som är målet?

  • Anonym (Gille­)
    Sun 17 May 2020 09:38
    #2

    Du borde testa att bomba din hjärna med träning och kostbilder!
    Hjärnan plockar upp det den minns och du har 100% "fokus" och lägger 80% på motivationsbilder/bloggar eller mål i den riktningen så tar det plats från annat tex. sushi, snabbmatsbilder i huvudet?

    En sak som förändrade att jag kom tillbaka efter min hälsodipp var att jag gick på nya gruppass och lärde mig nya övningar som jag sedan applicerade på gymmet. Blev liksom kul att testa på något nytt som du redan testat och kan. Btw, det med att kunna. DU KAN! Många tjejer är så jävla rädda att inte sätta en övning 100% och se fel ut men vet du vad?! Det räcker med att sätta den 90% och att den tar där den ska ta jämfört med att göra 0%

Svar på tråden Långvarig svacka