Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Sveriges Radio SVT vänster vridna?

Sveriges Chicago betyder inte vad ni agendastyrda höger betyder, utan om Al Capones och det Chicago.
    Och önska en låt det låter väldigt vänstervridet
    Vad händer om man önskar två låtar, är man dubbelt så vänster då?

Men skämt åsido, varför ska ett lättsamt radioprogram som man önskar låter i, dyka ned i frågor som inte ingår i programmet?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Dekanteor skrev 2020-06-01 07:52:15 följande:
    Allså, du bara bräker ur dig samma lista...är du en robot eller? Det verkar inte så seriöst.
    Skälen till varför människorna i tråden tycker att public service är vänstervridet exemplifieras ju av bl. a länkarna...som ger tydliga exempel och fall på de olika ämnena.

Sluta larva dig nu och svara på motfrågrna istället om du vill diskutera något istället för att bara ignorera dom som faktiskt försöker utveckla sina ståndpunkter.

Vår public servis är samhället.

Och det är inte svårt och inse att den är fakta, forskning och saklighet.
    Saklighet existerar idag inte bland vissa, det är därför de är så upprörda att det förekommer en saklig diskussion med fakta och forskning.

Och osakliga diskussioner hör inte hemma här, det är lite som diktator hatar fripress.
    Här är man rädd för bli avslöjade, och därför går man till attack, än att sköta sig.
    Mycket talande alltihopa faktiskt.

Och konspiration är man helt ointresserade av, det är inte vad journalism är om, utan om fakta, forskning på ett sakligt sätt, med röd tråd för nå en konsensus.

Detta är dock ett önskeprogram, och vem vet ens om hallåan ens visste vad personen pratade om.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-01 20:58:21 följande:
    Fakta kan tyvärr selekteras. D.v.s media rapporterar fakta som är bra för vänstern, men ignorerar fakta som är dåliga för vänstern.

Sen kan man diskutera var mittlinjen är, men det kommer alltid finnas en mittlinje och det är skadligt om media befinner sig så långt ut på vänsterkanten som man idag gör.

Man pratar om det som efter fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.

Att diskutera med kompartmentaliseringar, så säger man inget.

Det är ett av problemen för högerextremismen, de kan aldrig hålla sig till sak.

Och nummer två är att publicservice fångar in många korrupta politiker, redan långt före SD och  högerextremismens framfart.
    Och det är där skon klämmer nått galet mycket, och därför man hatar SVT/SR.

Och så extremt transparent, därför man står och ylar om vänster vänster vänster, men tyvärr betyder inte invektiv som det något mer att man inte vill ha en diskussion med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
    Och när de försöker diskutera med dessa saker, så blir de slaktade i varje diskussion, där av alla invektiv för slippa diskutera.

Som sagt vad, så galet transparent.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-01 23:28:43 följande:
    Suck. Varför kan man aldrig diskutera en fråga utan att dra in extremister i resonemanget? Att man står lite till höger om mitten betyder inte att man sympatiserar med högerextremister.

Vilka tjänar på att försöka dra in ALLA i kriget mellan de extrema grupperna. För mig är båda sidor mental handikappade. Det är mer givande att försöka kommunicera med en bondkatt.

För det är dom som har detta på agendan och kväsa SVT/SR, och göra det politiskt.

Tror du detta är första gången dessa krafter försökt stoppa det fria ordet och det sakliga ordet?
    Följer alltid samma mall, stackars oss att vi blir granskade, och sen invektiv mot ALLA som inte delar deras politiska gren.

För faan titta bara ovanför på inläggen, eller klarar du inte av och se det?
    Och står man där och springer högerextremistiska påståenden om den granskade pressen och fake news, då är bra nära vara en.
    Och är du av en mer aggressiv sort, så är du en.

Tror du detta är första gången detta skett i världshistorien?
    SVT/SR har fångat in massor av korrupta politiker låååååångt före SD ens existerade i den populistiska formen de är idag.
    Fascism de vill bara se granskning av sin motståndare, vars regel/lagbok är proppfull och man gör tillägg allt eftersom det krävs.
    Medans deras egna har blanka sidor.

Och SD hade troligtvis varit i makten nu om de inte visat sin brunhet inför senaste valet.
    Vet inte varför en del inbillar sig denna höger är rena som snö.
    Inte heller förstår jag man kan gå på en sådan retorik, skolan msåte brustit på en rad områden för en del, som logiskt tänkande, kritiskt tänkande osv...osv...

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-02 08:33:31 följande:
    Hela ditt inlägg är jättekonstigt. Jag ogillar SD. Får man samtidigt vara kritisk till hur SVT sköter sitt uppdrag. Det är inte rimligt att SVT är vänsterpartiska.

SVT ska inte vara partiska.

Den retorik du själv för riskerar lura in vanliga borgerliga väljare i ett försvar för SD. Det är en olycklig utveckling om allt ska handla om SD. De får mer uppmärksamhet än de förtjänar. Bättre vore om sansade partier får en chans att debattera sin politik på ett rättvist sätt.

Fakta, forskning och saklighet med en rödtråd och för nå konsensus, kan aldrig någonsin bli vänsterpartiskt.
    För det är exakt vad det låter som, dock så har denna typen av högeragenda börjat ett krig emot just detta = Fakta, forskning och saklighet med en rödtråd och för nå konsensus.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-02 17:16:42 följande:
    Fakta forskning och saklighet är ibland väldigt långt ifrån vad SVT står för.

Hur ofta får t.ex oppositionen sitta i SVT och kritisera regeringen? När Reinfeldt regerade landet var det inget ovanligt att oppositionen satt själv i studion och kritiserade Alliansens budget.

Det sker löpande, jag tror inte ens du ser nått på SVT och med den konstiga du gav oss där.

Vi vet alla varför skon klämmer så illa för de högerextrema och med SR/SVT, det är för man granskar politiken.
    SR/SVT tagit många korrupta politiker, långt innan ens SD fanns på spelplanen.

I en diskussion om fakta, forskning och saklighet med en rödtråd och för nå konsensus, i denna diskussion så hänger man inte sig till den retorik som SD står för.
    Då ska man prata så kan man aldrig någonsin nå en konsensus.
    Du ser det som någon förföljelse för denna bruna SD politik, men det handlar om att man inte kompartmentaliserar och försöker omdefiniera redan fastställda punkter och att det är Fakta, forskning och saklighet med en rödtråd och för nå konsensus som styr.
    Kanske är svårt och förstå om man inte förstår vad "Fakta, forskning och saklighet med en rödtråd och för nå konsensus" är.

Och jag vet också att du vägrar förstå skillnaden oavsett hur många ggr jag upprepar den, det enda du berättar med det, det är att du inte har ett intresse att komma fram till nått.

Har noll problem och upprepa detta var gång du svarar, just för detta är fakta om SVT/SR.
    Dock är din politiska agenda sådan att du inte bryr dig, det är bara din agenda som gäller.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-02 18:04:17 följande:
    Anklagar du mig för att vara högerextrem?

Jag anklagar alla som återger SR/SVT uppdrag fel för medlöpare eller högerextrema.(Och specifikt en del id etta, finns annan kritik som är legitim, men den är irrelevant här, då det handlar inte om den)
    Det är extremt enkelt och förstå SR/SVT uppdrag, och det är inte ens i närheten av vad denna extremhöger försöker säga.

Du ska veta deras vrede består av att de är granskande av politiken, för detta är en grupp som anser de aldrig ska ens bli ifrågasatta.
    Och detta har försiggått låååååååååååååååååååååångt före SD kom på spelplanen, dock fortsätter SR/SVT samma granskning som innan och sitt totala uppdrag.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-02 18:21:02 följande:
    Nu orkade jag läsa hela rappakaljan.

Jag är alltså inte den du inbillar dig. Så du kan sluta kasta massa SD-skräp på mig. Jag är inte SD. För mig får SVT kritisera SD hur mycket de vill. Det skiter jag i.

Inser att du inte kommer tro mig, men snart dyker nog ditt hatobjekt upp här igen. Det är dock ganska lustigt att ni inte kan skilja på en borgerlig arbetare och en galen högerextremist.

SVT kritiserar felaktigheter, lagbrott och korruption, och gjort detta mycket länge och redan före SD uppgång.

Vad för hatobjekt?
    Inte den personen som berätta h*n hatade allt och alla väl?
    För den är självförklarande.

• klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-02 19:11:10 följande:
    Jag har verkligen inte koll på alla personer som skriver härinne. Padirac påstår dock att jag skulle vara den som jiddrade om "däremellan". Det stämmer inte. FDFMGA skriver spaltmetrar om naveludd riktat till mig. Och kallar mig högerextremist.

Vad får ni allt detta ifrån? Jag begriper det inte. Det är jättebra att SVT granskar saker, det har jag aldrig kritiserat dem för. Gör det mig till högerextremist?

Hatobjektet ifråga är någon annan debattör som dyker upp här då och då. Troligen en högerextremist som du förväxlat mig med. Annars fattar jag inte varför du kallar mig för saker. Varför gör du det?

Det är nått som inte stämmer med dig, kanske det är dax att sluta formulera sig som dessa gör.
    Och fattar du inte ens att varför högerextremisterna är så arga, det är för denna granskning, och du spelar dom rätt i händerna.

Du springer andras ärenden, utan ens veta om det verkar det som.
    Eller vet du?
    Jag är extremt osäker på vilket av dom två det är, om du är medveten om du springer denna högerextremisms ärenden eller inte.
    Du har aldrig ställt dig frågan om varför vi opponerar oss?

• klyban
    Padirac skrev 2020-06-02 20:05:47 följande:
    Vilka partier har inte fått tid i PS enligt din mening?

Vad menar du att dessa partier ska få 'airtime' till? 
    Och en sak till, valtider är inte än.
Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?