• Anonym (Ts)

Fler som tycker att Paolo Roberto straffas för hårt av hela samhället

Varför bryr sig folk så himla mycket om vad Paolo gjort? Nej det var inte bra gjort men han förtjänar inte att straffas så hårt som han gör nu. Media och folk på social media får det att verka som han är den värsta människan på jorden men ingen av de personerna har en endaste gång nämnt monstret som mördade en 17 årig flicka, som det också står mycket om i nyheterna. Det är det ingen som skriver om men alla skriver om hur hemsk och vidrig Paolo är. Hur fan tänker folk? Tycker ni det är värre att köpa sex än att mörda en människa? Det verkar så. Men Varför talar isåfall ingen om hur gamla gubbar köper, förlåt jag menar ?gifter sig? med 20 åriga asiatiska tjejer och försörjer dem. De hade nog inte velat vara med en äcklig gubbe om de hade haft ett annat val för att komma ur fattigdom. Det är ju människohandel om nåt, samma med gamla kärringar som gifter sig med afghanpojkar. Men det är det ingen som snackar om. Jag är så himla trött på all dubbelmoral i detta landet!

• Svar på tråden Fler som tycker att Paolo Roberto straffas för hårt av hela samhället
  • smulpaj01

Det pratas massor om det du nämner, men mig veterligen är det ingen halvkänd person som har gift sig med nån fattig thailändska m.m däremot har Paolo gett sken av att ha vänt om sitt liv, blivit helylle och är nykär. Skenet bedrog tyvärr :(

• Anonym (tobbe)

Han döms väl snarare för milt det borde vara obligatoriskt fängelse för sexköpare. Visst det är inte mord men det dör hela tiden massor av kvinnor inom sexindustrin. Dom torteras och får sina liv förstörda. Det är patetiskt att vi låter dom komma undan så lätt. I praktiken är det en våldtäkt som han har gjort. Skulle du ha tänkt samma om han hade våldtagit din dotter? Snart kommer du väl påstå att kapten klänning mfl också dömts för hårt. Kvinnorna som var på bordellen har haft ett helvete och det sket PR i han skulle få sitt sex oavsett om någon annan led. Han kommer troligen komma ur detta rätt så smärtfritt när det värsta blåst över men egentligen borde han få några år inlåst.

• Anonym (xyz)

Han har använt sitt namn i marknadsföringssyfte för diverse produkter, och det är väl naturligt att företagen bakom produkterna drar öronen åt sig när Paolo själv drar sitt namn i smutsen.

De ekonomiska konsekvenserna kommer nog svida mer än det som de juridiska kvarnarna kan åstadkomma (böter eller fängelse).

• Anonym (mikko)

Det är inte alltid så att vi diskuterar allvarligare ämnen mer. Jag menar, du deltar ju nu själv i diskussionen om Paolo Roberto. Du är upprörd, för du menar att han straffas för hårt. Men är det det värsta som händer i världen just nu? Knappast. Vad vi väljer att diskutera och bråka om beror på fler faktorer än hur hemskt det som hänt är.

Personligen tycker jag förstås att det är värre att mörda någon än att köpa sex och/eller våldta någon. Men jag tycker Paolo gjort bort sig rejält och betett sig väldigt omoraliskt, jag tycker att hans ursäkter skriker egoism och falskhet, och jag ser inget problem i att folk säger just precis det. Det är heller ingen rättighet att vara folkkär kändis i tv och frontfigur för framgångsrika varumärken, och för att kunna vara det måste man vara populär hos människor. Beter man sig sedan som ett rövhål så kan man inte vänta sig att den populariteten håller i sig, så enkelt är det bara. 

• Anonym (Milkjugs)

Paolo säger ju själv att han förtjänar att få sitt liv krossat så han håller ju inte med dig i alla fall. 

• Anonym (Nej)

Jag tycker straffet för sexköp är för lågt med tanke på vad tjejerna många gånger får stå ut med.

Det Paolo nu får utstå är det minsta han förtjänar. Att han sen sitter och försöker rädda sitt anseende så fort han kan är bara kan är osmakligt.

Han förstör sitt liv när det är som bäst för att han har ett hål i sig? Nej, han förstår någon annans liv. Flera andra personers liv. Man söker hjälp om man har en historia av att förstöra för sig själv.

Hur ska hans dotter kunna gå till skolan tex? Hon är helt oskyldig i detta, men det lär tisslas, tasslas och tyckas synd om henne i en salig röra. Några är säkert skadeglada osv.

• bullen1984

Det är inte endast grejen att han köpt sex, det är hela hans hanterande efteråt.
    Drar på sig offerkoftan, lägger ut bild på sig själv med tummen upp 1 dag efter.
    Han har köpt sex i många år därför blir det så pinsamt när han sitter där och tycker synd om sig själv. 
    Han har visat sig vara en egoistisk narcissist och det gör att man dömer honom hårdare.

Han borde ha hålla käften och gått under jorden ett tag. 

En sådan människa kan inte krossas nog.

• annabellelee

Fallet blir ju högre eftersom Paolo Roberto har valt livet i strålkastarljuset, där han har ett eget märke med sitt namn på, som man ju köper för att man litar på att den där Roberto, han verkar kunna sina grejor. Han har medvetet valt att bli kändis, att lyfta fram sig själv och sitt liv.

Som kändis blir man ofta en förebild för andra, som kanske kämpar med sina liv. Och han har själv sålt bilden av "den strulig killen som ordnat upp sitt liv och nu lever lycklig".

Hade han valt att vara en vanlig kille i förorten hade nog inte så många brytt sig, och han hade kunnat ficka upp obemärkt av samhället. Detta är helt hans val. Han ville åt äran och glansen av att vara lyckad, då får han ta baksidan också.

• Anonym (Vit man.)

Paolo växte upp som invandrare men har med åldern blivit en medelålders vit kränkt man. Att vara en vit kränkt man som gör en sådan sak som sexköp är något samhället och andra fascineras oerhört av.

Det ligger lite i tiden, och är väl kanske rätt hårt mot Paolo som individ men vi behöver vita kränkta män som gör sådana saker, annars blir det enbart gängkriminella, nyanlända som personrånar, invandrare som våldtar som diskuteras, ja ett samhälle och nyhetsflöde som blir avsiktligt eller oavsiktligt rätt rasistiskt. 

Så på sätt och vis är det bra att fokus hamnar på en sådan här sak istället, på en vit kränkt man,åtminstone för en stund. Så att invandrarna får en brejk från att konstant pekas ut som ett problem.

Svar på tråden Fler som tycker att Paolo Roberto straffas för hårt av hela samhället