Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Veckopeng till 10 åring

Jag tycker att det är lite för en 10åring.månfa 10årunhar köper typ glass eller så efter skolan hänger med kompisar och så.

Mina barn har konto med betalkort. Min yngsta har konto bara tar ut konant till henne.

Dem får 1.250 kr per månad. Det är som är över per månad sätter jag in på deras sparkonto. Som är spärrat.

Vi köper busskort, kläder, om dem vill ha ngt speciellt så får dem det. Men vi som förälder har krav att dem sköter sin ekonomi. Tänka till 2 ggr innan det köper.

• Gameofthrones
    Poison82 skrev 2020-05-18 13:41:17 följande:
    Vår son hänger inte efter skolan. Vi bor utanför byn och han är enbart i affären ihop med oss. När han börjar högstadiet så lär han behöva mer för då kommer han hänga i byn och vilja köpa glass eller nått flera dagar i veckan men just nu ser jag inte det behovet.
    Det är inte så jag menar att man ska köpa glass varje dag utan ibland har väl alla barn ett behov med socialt umgänge, ibland?

Du väljer hur mkt du vill ha men du frågade och jag ställde ett svar.

Du vet vilken ekonomin ni har och har för behov.

Jag har valt att mina barn får sitt barnbidrag. På vissa villkor. Det ska följas. 
  • Gameofthrones

Mina barn gör nog av med ca 300/kr månad-500kr/månad av sitt barnbidrag, min yngsta frågar efter lego ett litet eller mellan stort pkt beroende på situationen. Typ bio och sånt men nu är det inte bio längre , det flesta är stängt.

• Gameofthrones
    Poison82 skrev 2020-05-18 17:54:51 följande:

Ja absolut! Men jag bara svara utöver att du tyckte det var lite :) . Han hänger med kompisar men inte ute I byn utan då spelar dom eller hänger på lekplats. Skulle han iväg med vänner till något ställe så hade jag sett till att där fanns pengar på kortet :)

Förlåt, för det. Jag tänkte mer generellt, om det var fritidsgård efter skolan eller så. Då kan jag själv tycka att det är lite så att det kan vara lite utrymme. Men som du säger så är det rätt =)
Svar på tråden Veckopeng till 10 åring