Klarar inte av att lämna
Du förtjänar att vara med någon som du är kär i på riktigt. Och ja, det kan man vara även efter många år i en relation. Det är skillnad på att inte vara lika vrålkåt på någon som man är tidigt i en relation och att känna att någon är som en bror.
Tänk såhär om du känner skuld:
HAN förtjänar också att vara med någon som är kär i honom på riktigt, som vill ligga med honom. Han vill inte dra av plåstret så det blir tyvärr ditt ansvar att hjälpa er båda. Ni blir äldre och för varje dag ni är ihop så skjuter du upp även hans möjlighet att hitta den relation han kan bli långsiktigt lycklig i - det blir inte lättare med åren. Det är förödande för hans självkänsla att vara med någon som inte vill ligga med honom, och det finns inget du kan göra åt vad du känner.
Hur göra praktiskt om du har svårt att öppna munnen:
Sms:a honom när du är på väg om att du har hunnit tänka och känner att ni behöver prata om er framtid när du kommer hem. Då förvarnar du honom lite och tvingar dig själv att börja prata när du kommer hem. Bestäm innan vad du vill uppnå med samtalet - du vill göra slut.
Du kan också börja göra målbilder åt dig själv. Skriv ett brev till dig själv där du skriver av dig all sin ångest, vräk ur dig allt, resonera fram och tillbaka. Bestäm dig för att du öppnar brevet om 6 månader. Föreställ dig var du är då. Om du inte vet kan jag berätta: förutsatt att du lyckas dra av plåstret och göra slut så kommer du öppna brevet om 6 månader och ha svårt att förstå varför du tvekade. Du kommer att se på dina upprörda känslor med en känsla av lugn och distans. Du kommer att känna att du är glad att du inte väntade en dag till. Det kommer att kännas bra även när du tänker på ditt ex.
Du vill, du kan, och det är det enda schyssta att göra.
Jag har varit exakt var du är. Mitt ex mådde också otroligt dåligt i perioder. Jag önskade honom och stannade av skuld. Idag har vi båda, sedan många år tillbaka, nya partners och barn. Jag är fortsatt kär i min nuvarande man, har ett bra sexliv, ser mig leva hela livet med honom utan behov av andra män. Mitt ex fru verkar som klippt och skuren för honom.
Kör nu!