• Anonym (Ts)

    Är det fel av mig (årsdag)

    Jag och min pojkvän har vår första årsdag ihop snart. Förhållandet är bara bra men vi har inte setts sedan corona började eftersom vi bor i olika städer. Vi kommer inte kunna ses på årsdagen heller förstås. Jag vet att han såg fram emot att fira tillsammans. Gå ut och äta någonstans lyxigt.

    Nu när vi inte kan ses så föreslog jag att vi kan skicka varandra varsin present med post. Han sa okej men jag tror inte han tycker det är så kul. Två ggr har jag nämnt det efter att jag föreslog det för en månad sen och varje gång har han sagt "öhh jag har glömt bort att beställa något... hinner det komma nu... jag vet inte vad jag ska ge..."

    Jag har sagt att jag blir glad för vad som helst och han kan även göra något om han inte vill köpa. Har beställt en grej till honom som kommit nu. Något litet romantiskt, inget dyrt.

    Men nu inser jag att jag har nog kört över honom i detta. Han verkar inte vilja ge något eller se det som ett krav och inte mysigt och roligt att söka upp något. Jag har nog tagit förgivet att alla vill ge årsdagspresenter, speciellt på den första.

    Borde jag ta upp det med honom och säga att vi inte behöver eller fråga vad han vill? Om han inte egentligen vill så vill jag inte vara en jobbig flickvän som kräver (jag är första det hållit med ett år för honom) och det förstör det romantiska för mig om han känner sig tvingad. Då är det kanske bättre att inte göra det och ge min present vid ett annat tillfälle? Det känns ju rätt trist och oromantiskt för mig isf men det är inte heller kul om jag bara inbillat mig att han vill och han tycker det är jobbigt.

    Ska jag ta upp det?

Svar på tråden Är det fel av mig (årsdag)