• Nikeng

    Våga fråga om dejt, och när?

    Hallå! 

    Det här handlar lite om det klassiska, "när man minst anar det".
    För några dagar sedan sprang jag på receptionisten från stället jag tränar på. Det var utanför hemstaden i en liten by. Det var så oväntat men supertrevligt, så naturligt att prata med henne. Jag fick lite av en wow-känsla och har haft svårt att tänka på annat haha.
    Hon berättade även att hon skulle sluta om några dagar för ett annat jobb. Det är här jag behöver ert råd. Borde jag kanske vänta och se om jag träffar henne igen på träningsstället för att fråga, eller ta kontakt och fråga via facebook? 

  • Svar på tråden Våga fråga om dejt, och när?
  • Bautatron

    Ta inte kontakt via facebook, jag har blivit kontaktad på det sättet efter ett trevligt samtal. Jag uppskattade det verkligen inte. Försök gå dit flera gånger och prata med henne. Hon kommer bara bli smickrad om du frågat kollegorna efter henne. Lämna ditt nummer till någon av kollegorna och be dem ge det åt hon, om du inte lyckas stöta på henne...

  • Nikeng

    Tack för ditt uppriktiga svar. Min magkänsla säger lite samma sak och det är ju på det naturliga sättet jag vill träffa någon. Bra tips att eventuellt prata med någon av kollegorna :)

Svar på tråden Våga fråga om dejt, och när?