Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Hur får jag min partner att förstå?

Min fd valde en blöt kväll med polarna när jag var runt bf, sa till honom att visst, sup du men startar förlossningen så får du inte följa med.
    När vårt barn var 3 år sa jag tack och adjö, då hade han valt spriten före familjen för många gånger.

Jag har inte några råd att ge... men jag hoppas att det går bättre för er.

• Anonym
    Anonym (....) skrev 2020-05-24 18:48:18 följande:

Problemet när man skaffar barn i er ålder är att man ofta inte lekt klart än.
    Kan tala för mig själv att jag absolut inte haft mognaden inne i er ålder, det fanns så mycket annat man ville göra än familjeliv.  

Nu är ni i denna sits och han verkar inte heller det minsta redo. Tyvärr. Det hänger därmed på dig att styra upp så ert barn drabbas så lite som möjligt av hans beteende/frånfälle (om det fortsätter).

Säger som många andra, du behöver ett nätverk för att fixa detta utan honom.

Jag var ännu yngre, det har gått hur bra som helst.
    För mig och sonen iallafall.

Pappan var god som guld men hade tyvärr för stor dragning till alkoholen. Trots det så hade vårt barn och hans pappa en fin relation i många år.

Ålder är INTE en avgörande faktor.
  • Anonym
    Anonym (....) skrev 2020-05-24 19:11:32 följande:
    Men då har det väl inte gått hur bra som helst om de inte har en relation idag och han hade problem med spriten??

Självklart behöver ålder inte vara en problem, men faktum är ju att det är större risk att gå isär mm om man träffas och skaffar barn som väldigt ung.
    De har ingen relation idag för att pappan avled i en olycka. Utöver det så drack han inte när han umgick med sonen efter vår skilsmässa.
    Så jo, de hade en bra relation.
Svar på tråden Hur får jag min partner att förstå?