Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Hur får jag min partner att förstå?

Jag och min sambo väntar vårat första nu. Jag är 20, han är 26. Jag har lekt färdigt? Ingen av oss dricker och har inte gjort på länge. Visst känner jag mig sämre rustad för att ha barn än vad många äldre säkert gör, jag själv har ingen bra ekonomi utan min sambo får stå för mycket. Hade egentligen velat plugga klart innan, haft ett jobb och en bra sgi, men det är väl det enda jag känner att jag hade velat göra innan. Kanske rest utomlands en gång med min sambo då vi aldrig gjort det.

Han har varit ganska engagerad i inköp men tror inte han läst på så mycket om varken förlossningen eller bebisar. Tror det mest beror på att han är nervös. Din sambo låter väldigt omogen, tyvärr. Jag hade inte levt kvar med någon som honom iaf. Visst om han hade varit ute ibland men verkar som att det är ofta. Han borde respektera att bebisen kan komma tidigt och låta bli att dricka då, även ta tag i jobbet. Jag hade aldrig velat ha någon onykter i närheten av min bebis, speciellt inte om ni ska samsova. Tycker du borde prata med din familj om ni har en bra relation och förklara läget och höra om de kan hjälpa till om du skulle lämna honom och känna att du behöver hjälp. Vet inte hur din egna ekonomiska situation ser ut men det kan oavsett vara väldigt bra med hjälp.

Svar på tråden Hur får jag min partner att förstå?