Att inte gå ner i vikt trots hårt kämpande
Jag känner flera personer som gått ner i vikt och behålla den nya vikten. (10-30 kg). Gemensamt för dem är att de testade många olika sätt tills de provade viktväktarna som funkade för dem alla. (Har inte behövt gå ner i vikt själv så jag kan inte ge förstahandsuppgifter.)
Viktväktarna låter tråkigt (och jag tror det är ganska dyrt?) men det verkar faktiskt fungera på alla möjliga olika personer. Många tycker att VV är lite som om man skulle äta efter Livsmedelsverkets rekommendationer - dvs tråkigt, för lagom, som mellanmjölk... men i själva verket så kan det vara mer verksamt än dieter som känns mer moderna.
På tal om det, i Norge gjordes ett försök där man döpte om deras livsmedelsverks rekommendationer till nåt tjusigt namn som om det vore en diet och även det funkade för folk att minska i vikt. Läste en roligt artikel om det för flera år sen. Många har en massa fördomar om rekommendationerna som är felaktiga så om man förpackar dem på rätt sätt tror folk att det är en bantningsdiet.