Inlägg från: Anonym (,,,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,,,)

Att inte gå ner i vikt trots hårt kämpande

Vikkis94 skrev 2020-05-27 20:15:10 följande:
    Nej, jag har ingen aning om vad köldkörteln är, men det låter som något kallt.

Sluta hitta på en massa ursäkter nu. Det är riktigt jävla tröttsamt att läsa hur ni tjockisar gång på gång påstår sig trotsa naturlagarna.
    Det är lätt att skämma ut sig när man inte vet vad man pratar om. Jag föreslår att du läser på lite innan du uttalar dig..
  • Anonym (,,,)

Själv tycker jag det är tröttsamt när nedlåtande idioter alltid ska bajsa ner tråden med en massa skit som att orka bry sig om stavfel..

• Anonym (,,,)
    Vikkis94 skrev 2020-05-27 21:22:03 följande:
    De enda idioterna i denna tråd är de som förnekar energiprinciperna och att de - på något magiskt sätt - trotsar dessa. Du får gärna ställa dig i det ledet men det gör dig inte till en mindre idiot för det.
    Det är iofs du som förnekar hur en sjukdom ger symptom och kallar det för magi..
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Sofipropp) skrev 2020-05-27 21:34:28 följande:
    Så alla tjocka människor har väldigt sällsynta hormonstörningar som gör det omöjligt att gå ner i vikt...? Oavsett om du har brist på sköldkörtelhormon så kan jag garantera dig att du går ner i vikt om du äter 1200 kcal per dag.
    Alla är det väl ingen som har sagt? Men många för det är en folksjukdom och knappast sällsynt. Jag har varit under 1200 utan att vågen rört sig en millimeter..
  • Anonym (,,,)
    Anonym (......) skrev 2020-05-28 09:52:02 följande:
    Det är tyvärr också en fråga om hönan eller ägget eftersom många med rejäl övervikt faktiskt får sköldkörtelproblem på vägen. Som sedan faktiskt kan bli bättre när de tappar i vikt.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4911848/

Det är såklart inte alla fall det handlar om men det är också lite kontroversiellt att tala om det.
    Jag har alltid varit jättesmal tidigare. När sköldkörteln började krångla gick jag upp några kilo men de sitter som berget och jag måste i princip tokfasta för att något ska hända. Skulle jag äta ?normalt? skulle jag rulla fram..
Svar på tråden Att inte gå ner i vikt trots hårt kämpande