Oäkta/billig förlovningsring..
TS, jag förstår dig och tycker inte alls att det är konstigt att du förväntade dig mer!
Blir så löjligt när alla dessa svarar i tråden om hur lite deras ring kostade och hur onödiga pengar de tycker att det är att lägga på en ring... Är det viktigt för dig att ha en finare ring ska du helt klart ha det! Precis som du säger är det något du ska bära varje dag i resten av ditt liv - klart det ska vara okej att spendera lite mer pengar på den! Speciellt om din partner har så pass bra lön.
Jag och min sambo har också haft argument angående hur billig eller dyr ringen ska vara. Min drömring kostar ca 18k (vi har också bra löner). Han tyckte tidigare att det var onödigt att lägga så mycket pengar på "en ring"... Men det är inte "en ring", det är "THE ring" så att säga. Jag har drömt om förlovning och giftemål sen jag varit barn och var väldigt tydlig med detta till min sambo rätt snabbt efter att vi träffades. Han har förstått nu att det är viktigt för mig att ha något extra fint smycke med en diamant att titta ner på resten av våra dagar ihop, speciellt med tanke på att jag har väldigt få dyra smycken och alls är den som har varken diamanter eller guldsmycken (har typ två guldkedjor och två par guldärhängen). Så ja, som sagt har har förstått nu.
Blev långt inlägg där, men jag tycker att om man anser det är viktigt med ett finare smycke vid förlovning ska man ha det. Vissa händelser är verkligen once in a lifetime, och har man möjlighet att få det tycker jag absolut man ska ge sig själv det, snarare än att spara och snåla in på en sak du kommer bära dagligen.