Inlägg från: Anonym (varierar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varierar)

Oäkta/billig förlovningsring..

Anonym (anonym) skrev 2020-05-26 09:14:07 följande:
    Gällande punkt två, varför tycker du att det är fånigt(bortsett från att kvinnan inte är oskuld, för det har du redan skrivit). Personligen tycker jag att det är bra att vi har vissa traditioner.  
    Traditioner har väl sitt värde men de kommer och går. Idag har det ju t ex enligt utländskt mönster blivit ganska vanligt att  ha stenar i förlovningsring, existerade knappt förr. (Titta på "alla" något äldre, två släta ringar för gifta är vad som gäller.) Ändå talar ganska många idag om "traditionen" att ha förlovningsring med diamant. 
  • Anonym (varierar)
    Anonym (XXX) skrev 2020-05-27 07:09:28 följande:
    Diana var ju - utåt sett, poängmässigt - hundra procent rätt. 
    OT Mer på prick hade det säkert varit om hon tillhört något europeiskt kungahus, men skulle han nu gifta sig inom landet (det fick ju engelska tronföljare göra i motsats till svenska) prickade hon säkert in kravlistan.
    Anonym (XXX) skrev 2020-05-27 07:09:28 följande:
    Charles och Diana var inte tvungna att gifta sig, men visst hade Charles en press från sin mor att gifta sig med någon lämplig flicka och skaffa nästa tronarvinge, och Diana var ju - utåt sett, poängmässigt - hundra procent rätt. Vacker, /.../ vackra utseende...
    OT Om hon var attraktiv kan jag som heterosexuell kvinna inte uttala mig om men jag har mer än en gång undrat varför prinsessan Diana så många gånger beskrivits som vacker. Just ditt uttalande kan ju handla om eget tycke och smak men samma beskrivning har stått i otaliga damtidningar. Visst var hon stilig med snygga kläder på och söt och fräsch som leende mamma i tjugoårsåldern (så gammal blev hon ju aldrig heller), men i sig själv såg hon helt normal ut, snarast på "fel sida" om alldaglig. Då som nu hittade man tio snyggare kvinnor på närmaste fik. 

Bortsett från utseendefrågan - som aldrig varit avgörande vid kungliga äktenskap - kan man väl lugnt även som utomstående hålla med om att matchningen mellan en artonåring som slutat skolan vid sexton (och med nöd och näppe klarat sig så långt), med en praktiskt inriktad "finishing school" på ett halvår och lite praktiska timjobb därefter som enda påbyggnad, kanske inte var perfekt med en intellektuellt intresserad 30-plussare.
Svar på tråden Oäkta/billig förlovningsring..