• anjeli

usch för bröllop!

Missförstå mig inte, jag älskar min sambo och vill leva med honom hela mitt liv. MEN jag ryser vid tanken på bröllop. Jag ryser vid tanken på smöriga sånger, bröllopstårtor, rörda människor, ringen, kyssen, prästen. Bröllop känns SÅ sliskigt, ungefär som en jättestor sockervadd! Uääk! Nån mer som inte vill kännsa sig som huvudrollen i en B-såpa?

• Svar på tråden usch för bröllop!
  • JCA

Det hade väl vart konstigt om det hade stått "av hat"...

• anjeli

haha... ja precis men varför skriva nåt överhuvudtaget. Folk fattar väl att man gör det för att man tycker om varandra, det är liksom underförstått

• anjeli

Bias dad - nja.. kanske inte romantik? visst! Men då ska det vara orginell sådan. Klychig, sliskig och förutsägbar romantik... BLÄÄ!!

• Bias Dad

tuff brud i lyxförpackning !

• Miss Cee

*lol*

Tja, om man gifter sig i rådhuset så behöver man ingen ring. Det finns ingen kyss varken i de svenska vigselakterna, varken i den borgerliga eller kyrkans. I rådhuset kan man strunta i sånger och om man inte bjuder in någon så är det ju bara du och killen som kan bli "rörda".

Så, det finns ju all möjlighet att gifta sig utan det du kallar slisk...men för mig så låter ovanstående som det sista jag någonsin skulle vilja vara med om. Jag skulle inte ens känna att jag gifte mig. Finns ingen som dödar romatiken som ett kommunhus...

Vad är romantik för dig då?

• Dynah

Om inte annat tror jag man bör överväga att gifta sig pga den ekonomiska aspekten vid någons bortgång. Om man inte skriver ett testamentet som likaställer allt som om man vore gifta. Kan bli jätte-jobbigt om man äger hus och har barn ihop.

• lilaki

Äktenskapet är ju främst ett juridiskt avtal. Inte bara nåt som kommer av att man har en fest i rosa och vitt..
    Jag vill absolut att vi gifter oss, jag och min sambo. Men kommer inte ha någon marängklänning, inte sitta och sy små rosa rispåsar att dela ut till några gäster etc.
    Jag kan absolut tänka mig rådhuset och sedan en middag på resturang med de närmaste. Alternativt åka iväg och gifta sig i typ Rom eller så.
    Alla gifter sig ju inte för att de vill vara prinsessa för en dag (men oroväckande många). Jag tycker det skulle kännas helt sjukt att lägga ut hundra tusen på en fest!
    Jag vill gifta mig för tryggheten det innebär för alla parter när det finns barn inblandat.

• Elli47

Man behöver ju som sagt inte ha hela "paketet" med allt det där vanliga. Man får ju göra som man vill. Jag har t ex alltid sagt att jag ska ha svart klänning på om jag nånsin gifter mig *s* och inte några tärnor eller näbbar eller sånt tjafs. Ingen präst heller. Borgerlig vigsel skulle duga utmärkt!

• Maerion

Uh! Håller med om slisket!

Jag skulle inte klara av att ha en fest, för att jag tycker att det är SÅ fjantigt med alla tal och sånger och sånt som alla släktingar skulle envisas med. Mår fysiskt illa om någon försöker hålla tal för mig, eller ännu värre, läsa en dikt för mig! Usch!

Nej, isf blir det privat, typ utomlands..

• Jennie med ie

Bröllop kan bli hur lite eller mycket sockersliskigt som helst Det är upp till de som ska gifta sig... Man kan gifta sig mitt under en rockonsert om man så vill, långt från sockerslisk och smör... En kyrklig vigsel måste innehålla en ring, annars behöver inte ens det vara med. och vill man helt slippa rörda människor får man väl ta vittnen utan nån som helst relation till brudparet

• JCA

Poena: Du vet, ibland samlas allt på hög och bara väntar på att kastas och göras av med. När man då äntligen tar tag i att göra sig av med alla dom där grejerna, då kan man ha ett riktigt sopkalas efteråt

Svar på tråden usch för bröllop!