• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • Flickaellerpojke

.Kan man hitta eller se gruppen på fb om man inte är med i den? Vill göra vara ?anonym? ett tag till (Jag har bf 2021-02-04) då jag inte gått ut med graviditeten????

• Kira16

Hej alla :)

Har skrivit om till en del av er som vill vara med I en fb grupp. Vet inte om alla har sett meddelandet, men är det någon mer som vill vara med så skicka ett meddelande till mig med era namn och var ni bor så lägger jag till er som vän och sen i gruppen som är hemlig, dvs ingen utomstående kan söka eller hitta gruppen!

• Mel26

Hej!

Kul, gratis! :)

Jag har bf 19/2 enligt min NC app och går in i v8 på fredag. Jag och BM räknar dock väldigt olika då hon utgår från sista mensens första dag som var 6/5 och då är jag enligt den beräkningen redan i v9 men min mens har varit väldigt oregelbunden så jag litar mer på NC då jag loggat allt och tagit ÄL-test mm. Hur ska jag tänka när jag ska boka KUB? Vill göra det så fort som möjligt men svårt att veta vilken vecka jag ska utgå ifrån. När får man reda på exakt vilken vecka man är i?

• gunbran
    Mel26 skrev 2020-07-02 10:44:44 följande:

Hej!

Kul, gratis! :)

Jag har bf 19/2 enligt min NC app och går in i v8 på fredag. Jag och BM räknar dock väldigt olika då hon utgår från sista mensens första dag som var 6/5 och då är jag enligt den beräkningen redan i v9 men min mens har varit väldigt oregelbunden så jag litar mer på NC då jag loggat allt och tagit ÄL-test mm. Hur ska jag tänka när jag ska boka KUB? Vill göra det så fort som möjligt men svårt att veta vilken vecka jag ska utgå ifrån. När får man reda på exakt vilken vecka man är i?

Jag går in i v 8 idag och var på inskrivning. KUB görs mellan v. 11-13 och jag fick läkartid i början av v.11 för att därifrån få remiss till KUB. Tänker du boka privat? Jag skulle utgå från din uträkning isf och boka ett i v. 12.

En annan väg, som även jag tänker ta, är att göra ett privat UL efter v. 8+0 för att få veta mer säkert hur långt gånget det är.
  • Mel26
    gunbran skrev 2020-07-02 18:54:01 följande:

Jag går in i v 8 idag och var på inskrivning. KUB görs mellan v. 11-13 och jag fick läkartid i början av v.11 för att därifrån få remiss till KUB. Tänker du boka privat? Jag skulle utgå från din uträkning isf och boka ett i v. 12.

En annan väg, som även jag tänker ta, är att göra ett privat UL efter v. 8+0 för att få veta mer säkert hur långt gånget det är.

Grattis till din graviditet! Då är vi i samma vecka :)

Jag bokade ett i 11+3 enligt min beräkning men enligt BM är jag då i v12+5 så båda blir väl ok egentligen.

Funderar också på VUL men det erbjuds inte i min stad och svårt att få tid någonannanstans. Hade inskrivning hos BM ganska direkt efter att jag plussade och ska dig igen 14/7.

Mina symtom med magont (?mensvärk?) har försvunnit. Känner bara lite trötthet och ömhet i brösten.. Vad har du för symtom?
  • gunbran
    Mel26 skrev 2020-07-03 10:06:27 följande:

Grattis till din graviditet! Då är vi i samma vecka :)

Jag bokade ett i 11+3 enligt min beräkning men enligt BM är jag då i v12+5 så båda blir väl ok egentligen.

Funderar också på VUL men det erbjuds inte i min stad och svårt att få tid någonannanstans. Hade inskrivning hos BM ganska direkt efter att jag plussade och ska dig igen 14/7.

Mina symtom med magont (?mensvärk?) har försvunnit. Känner bara lite trötthet och ömhet i brösten.. Vad har du för symtom?

Jag har haft väldigt mycket molvärk till och från, ömma bröst och halsbränna. Väntar med spänning på när det riktiga illamåendet ska slå till. Har gjort det under v. 8 de andra graviditeterna.
  • gulledig

Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!

Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.

När kommer ni berätta för alla andra? Om ni inte redan gjort det!

• Blivandefembarnsmamman

Jag är beräknad till 4 februari med vårt femte barn :) Väldigt oplanerat och överraskande med tanke på att jag hade spiral (trodde jag). Vi har barn i åldrar 6-15 år :) Livet är en enda stor överraskning!

Svar på tråden BF Februari 2021