MaryJo skrev 2020-07-12 18:09:49 följande:
Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.
Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!
Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?
Du är så välkommen! När det väl är dags, det blir väl då efter 23 juli då KUB är avklarat :)
Kul med ytterligare en i närheten. Tycker att det känns lite mysigt att starta en liten grupp med närhet till varandra.
Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du nu? Själv går jag in i 11+0 imorgon.
Kommer inte att göra Nipt, eller ja om det är avvikelser vid KUB. Men då kanske man gör fostervattensprov? Är inte så insatt.
Då håller jag alla tummar för att det går vägen på fredag och du får se den lilles hjärta <3