• Beaniee

    Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?

    Jag tror att många singlar glorifierar parföhållande och äktenskap och att gräset inte alls är grönare på andra sidan. 


    Jag bor ensam med min dotter på 7 år på heltid. Jag kan fokusera på henne och mitt jobb. Behöver inte ha några konflikter om städning med någon gubbe,tvätta hans tvätt, tänka på någon annan, bestämma allt i mitt eget liv. 


    Jag är nyfiken på hur många som lever i parförhållanden och äktenskap som med handen på hjärtat skulle vilja leva ensam med sina barn och hur många som aldrig i livet skulle vilja bo "ensam". 


    Vad tycker ni gifta/parmänniskor - är vi singlar tragiskt ensamma eller lever vi livet? 


     

  • Svar på tråden Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?
  • Teresia0407

    Alla gör vi som vi vill och känner, jag ser inget särskilt på "er" singlar. Skönt att man är trygg och nöjd med det man är! Tänker jag.

  • mandelskrutten

    Är gift sedan länge och vi har en tonåring. Dotter.

    Nästan ingen släkt kvar i Stockholm så håller mig till min man som är snäll men känner att jag vill mer i livet och resa.

    Träffa ny man utomlands vilket är möjligt när vår dotter är vuxen.

    Vill vara nära henne i uppfostran.

    Står ut några år till. Vantrivs inte men känns fel med min man.

  • Överste Senap

    Tragiskt ensamma eller lever livet? Ja det beror väl på hur ni lever eller hur? Jag är nöjd med mitt liv som gift men det betyder inte att jag har synpunkter på de som är singlar. Varför skulle jag?

  • Tecum

    Jag är en typisk parmänniska och inte det minsta avundsjuk på er singlar eller längtar efter att vara ensam igen. Tycker synd om de singlar som är ofrivilligt ensamma.

  • Persikaplommon

    Tänker inte något särskilt om singlar som grupp.

    Singlar och gifta är individer.

    Det är skillnad om någon är frivillig singel och trivs eller ofrivillig singel.

    Och om man är gift med en lat idiot eller en vettig man som vet hur tvättmaskinen fungerar.

    Viktigast att personen väljer sitt liv och trivs.

    Men enligt min erfarenhet bittra människor med tråkiga liv brukar anse att de som lever annorlunda är ? tragiska? .

  • Persikaplommon

    Det är såklart synd om människor som inte trivs med sitt liv , men det finns båda singlar och gifta som inte trivs.

    I många fall är det samma människor som är olyckliga oavsett om de är gifta eller singlar .

  • Fjäril kär

    Jag tycker nog att singlar gärna romantiserar singellivet så fort tillfälle ges. Börjar undra om vissa singlar behöver övertyga sig själv om att de är lycklig som singel för väldigt många trycker gärna in den åsikten överallt hos gifta . Det känns snarare påklistrat.

    Själv vet jag att det finns människor som tycker att gräset är grönare på andra sidan oavsett om de är singel eller gift.

  • Teresia0407
    mandelskrutten skrev 2020-05-26 12:47:33 följande:

    Är gift sedan länge och vi har en tonåring. Dotter.

    Nästan ingen släkt kvar i Stockholm så håller mig till min man som är snäll men känner att jag vill mer i livet och resa.

    Träffa ny man utomlands vilket är möjligt när vår dotter är vuxen.

    Vill vara nära henne i uppfostran.

    Står ut några år till. Vantrivs inte men känns fel med min man.


    Nu blir jag nyfiken (inte dömande), hur lyckas man ta sig igenom ett sånt äktenskap? Det har jag alltid undrat och nu får jag chansen att fråga
  • mandelskrutten
    Teresia0407 skrev 2020-05-26 13:35:35 följande:

    Nu blir jag nyfiken (inte dömande), hur lyckas man ta sig igenom ett sånt äktenskap? Det har jag alltid undrat och nu får jag chansen att fråga


    Är så illa tvungen. Är det bästa i dagsläget.

    Vi är som bästa vänner jag och min men inget mer.

    Sover i olika sängar.

    Vill inte ha någon ny i barnuppfostran.

    Våt dotter mår mycket bra och vill ej rasera det nu.
  • Persikaplommon
    mandelskrutten skrev 2020-05-26 13:41:02 följande:

    Är så illa tvungen. Är det bästa i dagsläget.

    Vi är som bästa vänner jag och min men inget mer.

    Sover i olika sängar.

    Vill inte ha någon ny i barnuppfostran.

    Våt dotter mår mycket bra och vill ej rasera det nu.


    Vet din man hur du tänker / om dina planer att lämna senare?
Svar på tråden Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?