Beaniee skrev 2020-05-26 12:37:23 följande:
Jag tror att många singlar glorifierar parföhållande och äktenskap och att gräset inte alls är grönare på andra sidan.
Jag bor ensam med min dotter på 7 år på heltid. Jag kan fokusera på henne och mitt jobb. Behöver inte ha några konflikter om städning med någon gubbe,tvätta hans tvätt, tänka på någon annan, bestämma allt i mitt eget liv.
Jag är nyfiken på hur många som lever i parförhållanden och äktenskap som med handen på hjärtat skulle vilja leva ensam med sina barn och hur många som aldrig i livet skulle vilja bo "ensam".
Vad tycker ni gifta/parmänniskor - är vi singlar tragiskt ensamma eller lever vi livet?
Jag tror att du med din erfarenhet är lyckligare som singel. Du förknippar äktenskap med att städa efter nån gubbe.
Jag är lyckligare som gift! Aldrig att jag vill bli singel med barn och jag tycker generellt synd om singlar som har barn. För mig så innebär äktenskapet att jag delar varje dag med den snyggaste och underbaraste människan på jorden. Jag har någon att dela all glädje och dela allt hushållsarbete med :) Jag kan göra saker själv när jag vill då vi är två som kan hjälpas åt med barn. Är jag sjuk så behöver jag inte skjutsa barn och laga mat. Jag älskar också att se barnen ihop med sin fantastiska pappa varje dag.
Min erfarenhet gör att jag tycker synd om dig. Det är för att jag tänker på hur fruktansvärt det vore att förlora min man och vår kärnfamilj. Men jag är vuxen nog att förstå att det inte är samma för alla. Har man levt med en vuxenbebis till man i några år så är nog singellivet en dröm.
Singlar utan barn kan jag ibland tänka att dom lever livet :) Men jag har själv levt det livet och behöver inte det igen.
En ensamstående förälder tänker jag inte lever livet.. då tänker jag ensam med ansvar, ekonomi, svårt att dejta, vab mm vilket är mer tungt än fritt.
Jag är glad över att du är lycklig i ditt liv :)