Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?
Om man bortser från det faktum att jag älskar min man och vill leva med honom så hade jag absolut kunnat tänka mig att leva ensam med ETT barn. Att leva som ensamstående med fler barn skulle jag tycka var jobbigt. Ensam med alla konflikter mellan barnen, hasta runt mellan förskola, fritids och jobb både morgon och eftermiddag, ta barnen till kompisar och aktiviteter (och då måste ju båda tas med så länge de är för små för att vara ensamma hemma). Att ta hand om flera barn samtidigt som man är sjuk vore en mardröm. Det är ett väl känt slit att vara ensamstående förälder.
Och ekonomin! Det är mycket tveksamt om jag skulle ha råd att jobba deltid om jag var ensam familjeförsörjare.
Och så har jag inga konflikter om städning med min man och han tvättar min tvätt lika mycket som jag hans. Men vi tycker båda två att det finns saker som är lättare när den andra är bortrest, just för att man planerar som man själv vill och inte har någon man behöver komma överens med.
Jag bodde ensam i flera år och gillade det. Men då var jag helt ensam i boendet, inga barn.