Inlägg från: LukeStairwalker |Visa alla inlägg
  • LukeStairwalker

Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?

Jag har levt i tvåsamhet med en kvinna i 17 år. Nu bor jag själv sen 4 år med barn vv.

Jag upplever mig absolut som mer fri än innan. Har varit iväg på några resor som jag drömt om men inte fick möjlighet till tidigare. 
    Varannan vecka är det fokus på barnen och under den barnfria veckan har jag möjlighet att göra vad som helst och fokusera på mig själv .

Jag har ett bra jobb, tjänar bra med stor frihet. Den ekonomiska biten är säkrad. Jag är helt säker på att jag inte kommer flytta ihop med en ny kvinna utan vara särbo i framtiden. 

Jag har dock många välfungerande familjer i min närhet så jag är inte avskräckt. Jag bara njuter av min nuvarande tillvaro.  

• LukeStairwalker
    Silverjenny skrev 2020-05-27 11:51:31 följande:

Det där är nog olika i olika familjer. Jag hade full frihet att göra precis vad jag ville min barnlediga vecka, ville jag spontanboka en resa och åka utomlands så gjorde jag det. Jag och pappan frågade naturligtvis varandra i första hand om vi behövde barnvakt vår vecka men kunde eller ville man inte var det bara att säga nej, inga problem då fick vi lösa det på annat sätt.

Samma här

Jag har väldigt fritt under de barnfria veckorna, vilket jag måste ha då mitt jobb kräver det. Självklart har jag en dialog med mamman.
  • LukeStairwalker
    Fjäril kär skrev 2020-05-27 12:34:02 följande:

Ja men det är ju precis det jag menar. Man tar hänsyn till att man är förälder innan man ens gör något på sin lediga vecka. Som singel och utan barn kan man åka jorden runt utan att ens behöva bry sig om något annat alls, man kan till och med säga upp sig från jobbet utan större problem...

Som förälder behöver man framförhållning och planering för att kunna "spontanboka" en resa och behöver planera ekonomin så den stämmer med vad barnet behöver när man kommer hem igen...

Absolut, men det är knappast en belastning.

Det finns separerade föräldrar med dålig samarbetsvilja och då är det svårare såklart.

Och den lilla frihet som skiljer mig från en singel utan barn har jag bytt mot två fina kottar :)
Svar på tråden Vad tycker ni gifta om oss singlar, egentligen?