Kjell2 skrev 2020-05-28 16:22:17 följande:
Hur många arbetsgivare känner till de privata utbildningssäljarna du hänvisar till?
Jämför det med hur många arbetsgivare som känner till YH och andra sedan länga etablerade utbildningar och program.
Vad tror du ger mest pluspoäng vid rekrytering "Certifikat från Gold Training Academy" eller "Examen från Yrkeshögskolan"
För att få starta en YH-utbildning måste ett antal lokalt verksamma företag säga att utbildningen uppfyller deras krav, de ser ett framtida rekryteringsbehov av den kategorin och de kommer ta emot praktikanter.
"Gäller som yrkesutbildning" är en tom floskel som inte säger någonting.
"Kan börja söka jobb som administratör" Du kan börja söka jobb som administratör nu.
Kjell, jag ställde frågor till ACADEMY ONLINE och Distansinstitutet, utifrån det du skrev i inlägg 11 som jag citerar.
Fick svar från Distansinstitutet som skrev följande:
"Du jämför äpplen och päron. Självklart känner fler till Yrkeshögskolan än oss (och alla andra utbildare i landet). MYH är en statlig myndighet som representerar tusentals utbildningar. Det är ingen kritik mot oss, det är en uppenbar fakta.
Det stämmer att MYH bestämmer vilka utbildningar som får uppstarter beroende på deras värdering av behovet av dessa på arbetsmarknaden. Vi varken vill eller behöver förhålla oss till det.
Vi har deltagare över hela landet och bryr oss därför väldigt lite om ett lokalt specifikt företag har ett rekryteringsbehov.
Jag tycker du ska välja en YH-utbildning om du känner dig mer trygg där. Valet av studier är viktigt.
Vi önskar dig all lycka."